واکنش اتحادیه عرب به قانون جدید کنست درباره شهرک‌های صهیونیست نشین

واکنش اتحادیه عرب به قانون جدید کنست درباره شهرک‌های صهیونیست نشین


به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری وفا، اتحادیه عرب تصویب لایحه احیای۴ شهرک در کرانه باختری را که موجب بازگشت صهیونیست‌ها به این شهرک‌ها می‌شود، محکوم کرد.


«سعید ابوعلی»، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین گفت: «این قانون در چارچوب مجموعه‌ای از تصمیم‌های تنش زای رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است که امکان بازگشت شهرک‌نشینان به ۴ شهرک غانیم، کادم، هومش و سانور در اراضی فلسطین در استان جنین واقع در شمال کرانه باختری را فراهم می‌کند».


وی تاکید کرد که این اقدام همچنین در چارچوب تشدید فعالیت شهرک‌سازی اسرائیل از طریق تصرف زمین‌های بیشتر، مشروعیت بخشی به شهرک‌سازی‌ها و تخریب خانه‌های فلسطینی‌‌ها و آواره‌ کردن آنها انجام می‌شود.


این مقام اتحادیه عرب سران اسرائیلی را مسئول کامل این سیاست‌های تجاوزگرانه دانست و از جامعه بین الملل به ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواست تا در انجام مسئولیت‌های خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی جدی باشد و تمام اقدامات لازم را برای مهار این سیاست انجام دهد. 


وی همچنین با تاکید بر حمایت اتحادیه کشورهای عربی از مبارزه عادلانه مردم فلسطین برای احیای حقوق ملی خود، از پایداری آنها در برابر تجاوزهای وحشیانه مستمر اشغالگران تقدیر کرد.


کنست رژیم صهیونیستی در دور نخست، پیش‌نویس قانون لغو تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال کرانه باختری را تصویب کرد که به موجب آن، زمینه برای بازگشت صهیونیست‌ها به ۴ شهرک تخلیه شده یاد شده واقع بین نابلس و جنین فراهم خواهد شد.


 


انتهای پیام/

اردوغان بر ایجاد دیوار حائل در مرز ترکیه با عراق و ایران تاکید کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا