چالش‌هایی در زمینه جذب دانشجوی خارجی وجود دارد

چالش‌هایی در زمینه جذب دانشجوی خارجی وجود دارد


به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران صبح امروز پانزدهم اسفند ماه برگزار شد.”فرهاد دانشجو” رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ابتدای این جشنواره گفت: آموزش عالی تاثیرپذیر و برجامعه تأثیرگذار است و جذب دانشجویان بین‌المللی یکی از عوامل موثر در موضوع تاثیرگذاری است.


رئیس دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: پدیده تحصیل دانشجویان بین‌المللی در ایران در بخش های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ما اثر خواهد گذاشت.در حال حاضر چالش‌هایی در زمینه جذب دانشجوی خارجی وجود دارد و باید برای رفع مسائل اقدام کنیم. چالش هایی مانند نهادهای تصمیم گیری برای جذب دانشجویان خارجی، فقدان مراکز تخصصی برای هدایت دانشجویان بین‌المللی، معرفی زبان فارسی به عنوان تنها زبان برای یادگیری، کمبود خوابگاه، عدم آشنایی دانشجویان با آیین نامه‌های ما قبل از شروع به تحصیل در ایران، مشکلات کنسولی و گرفتن ویزا و…


دانشجو ادامه داد: ما سعی می کنیم با اتخاد راهبرد اساسی برای این نیازها پیش بینی‌هایی داشته باشیم و با توسعه سکوها و پردیس ها برای جذب و استقبال از دانشجویان بین المللی اقدام می‌کنیم. هدف ما از جذب دانشجویان بین‌المللی برقراری تعامل علمی، فرهنگی و تکراری پس از فراغت از تحصیل آنهاست یعنی بعد از فارغ التحصیلی ارتباط با آنها حفظ شود و برای این موضوع ساختارسازی می کنیم.


او گفت: دانشجویان خارجی وقتی به کشورشان برمی‌گردند اگر وجه مثبتی از ما در ذهن داشته باشند، تبدیل به سفیر صلح و دوستی ما می شوند. این تعداد اندک دانشجوی بین‌المللی برای ما کفایت نمی کند و امیدوارم با مجوزهای وزارت علوم این بال پرواز را گسترده تر کنیم.

همه‌گیری استفاده از ماسک در فارس/ مطلوبیت وضعیت فارس نسبت به میانگین کشوری
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا