ایزدپناه: بسکتبال، روز به روز در حال پسرفت است/ نسل طلایی نه، نسل حدادی!

محمد ایزدپناه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد بازی‌های تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ اظهار داشت: همه می‌دانستیم بازی‌های سختی پیش رو داریم ولی توقع نداشتیم با اختلاف بالا ببازیم. این در حالی بود که ۲ بازیکن شاخص ژاپن که در NBA بازی می‌کنند، مقابل ما حضور نداشتند. آرایش دفاعی بد مقابل بازیکنان شوت‌زن تیم ژاپن،‌ باعث ثبت نتیجه‌ای شد که اصلا قابل قبول نبود.

 

پیشکسوت بسکتبال ایران ادامه داد: بازیکنان ایران در بازی مقابل چین، بهتر شدند ولی باید قبول کرد در بسکتبال آسیا، عقب افتاده‌ایم. ما سال‌ها فریاد زدیم که تیم ملی با رفتن حامد حدادی، دچار مشکلی بزرگ خواهد شد و باید برای آن روز، برنامه‌ریزی کرد ولی توجهی به این هشدارها نشد.

ایزدپناه تصریح کرد: تیم ایران به جام جهانی صعود کرد ولی به عنوان تیم هشتم و آخر آسیا و در حالی که تیم ملی استرالیا با عدم حضور در ایران، یک پیروزی به تیم ملی تقدیم کرد. اگر استرالیا به ایران می‌آمد، تیم ایران جزو صعود‌کنندگان نبود. این شکل صعود، برازنده بسکتبال ما نیست. باید برای بسکتبال، برنامه‌ای بلند مدت تنظیم کرد چون حال این رشته اصلا خوب نیست. جوانان خوبی در بسکتبال ایران حضور دارند که فدراسیون باید از همه آنها استفاده کند.

او در مورد حضور ایران در جام جهانی گفت:‌ اگر با پتانسیل موجود به جام جهانی برویم، اتفاق خاصی نمی‌افتد ولی می‌توان با تیمی جوان در این رویداد مهم شرکت کرد. شاید با میدان دادن به جوان‌ها، نتیجه مطلوبی در جام جهانی نگیریم ولی سرمایه‌گذاری روی بازیکنان جوان، آینده تیم ملی را تضمین خواهد کرد. در بلند مدت به شرایط مطلوب‌تری خواهیم رسید.

بررسی ۱۹۱هزار پرونده در سال ۱۴۰۰ در حوزه زمین
هم اکنون بخوانید

کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال افزود: می‌توان تیمی زیر ۲۳ سال را پس از برگزاری بازی‌های تدارکاتی خوب، مقابل تیم‌های مطرح اروپایی و آفریقایی به جام جهانی فرستاد. بسکتبال، نیاز به خانه‌تکانی در همه زمینه‌ها دارد. شما دیدید، ژاپنی که تا دو سه دهه گذشته همیشه به ایران می‌باخت با زحمت و تلاش و بدون ۲ ستاره نامدار خود، چنان پیشرفتی کرده که ایران را به راحتی شکست می‌دهد. مطمئن باشید که ژاپن در جام جهانی، یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز خواهد شد. ما نیز باید از تیم‌های خوب جهان، الگوبرداری کنیم.

محمد ایزدپناه با اشاره به مشکلات سخت‌افزاری بسکتبالی ایران تصریح کرد: ۲ سالن استاندارد هم در کشور ما وجود ندارد و به همین خاطر بود که نماینده کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا، میزبانی مسابقات باشگاه‌های این منطقه را به گرگان و اصفهان نداد و بازی‌ تیم‌های شهرداری گرگان و ذوب آهن در تهران برگزار شد. سالن آزادی هم که ۵۰ سال پیش ساخته شده است. ما روز به روز در حال پسرفت هستیم.

او در مورد نسل طلایی بسکتبال ایران گفت: این نسل، در واقع نسل طلایی نبود، نسل حدادی بود. من به مشحون (رئیس وقت فدراسیون بسکتبال) هم گفتم اگر حدادی را از تیم ملی حذف کنید، اصلا نسلی طلایی وجود نخواهد داشت. باید منطقی فکر کرد. حدادی، زحمت خود را برای تیم ملی و بسکتبال ایران، کشیده است و فدراسیون برای بررسی این مشکل و گذر از این مسائل، باید کمیته بحران تشکیل دهد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا