توسعه صبافولاد کلید خورد/ ظرفیت تولید بریکت گرم ۱.۷۶ میلیون تن افزایش می‌یابد

توسعه صبافولاد کلید خورد/ ظرفیت تولید بریکت گرم ۱.۷۶ میلیون تن افزایش می‌یابد


به گزارش ایلنا به نقل از صبا انرژی، ظهر امروز با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران صنعتی عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت صبافولاد خلیج فارس آغاز شد. 


در این طرح توسعه قرار است با آغاز عملیات اجرایی واحد احیای مگامدول شماره ۲ صبافولاد خلیج‌فارس سالانه میزان تولید بریکت گرم در این واحد را ۱.۷۶ میلیون تن افزایش دهد، این پروژه بزرگ قرار است در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در طول ۲ سال احداث شود. 


با احداث این واحد تولیدی پیش‌بینی می‌شود برای ۴۰۰ نفر از جوانان شغل به صورت مستقیم ایجاد شود و ۵ هزار شغل جانبی و غیر مستقیم نیز این طرح ایجاد خواهد کرد. 


استاندار هرمزگان در این مراسم با تاکید بر عمل گرایی مدیران واحدهای تولیدی و مسئولان گفت: چشم انداز خوبی برای تولید محصولات فولادی در سطح استان وجود دارد و حجم تولید افزایش می‌یابد. 


وی افزود: هرمزگان می‌تواند با ظرفیت ویژه‌ای که در حوزه معادن و البته واردات مواد اولیه مورد نیاز دارد به قطب تولید محصولات فولادی تبدیل شود و توسعه را در این حوزه رقم بزند. 


دوستی با تاکید بر اینکه علاوه بر حوزه فولاد، هرمزگان در حوزه نفت و انرژی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد تصریح کرد: به زودی اخبار خوبی در حوزه اکتشافات جدبد در حوزه نفت و گاز از هرمزگان مخابره می‌شود و جایگاه این استان در این خصوص ارتقا می‌یابد. 


وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی موتور محرک اساسی توسعه است، بر تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص به ویژه در حوزه صنایع سنگین تاکید کرد و گفت: در این حوزه کارهای خوبی انجام شده و برای تربیت نیروی انسانی کاربلد هنرستان‌های جوار صنایع در هرمزگان ایجاد شده است. 

سقوط آزاد لیر
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا