تأمینی: رفتنم از فدراسیون شطرنج قطعی است/ هماهنگی بیشتر اعزام‌ها با پریدر بود

حسن تأمینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره استعفایش که در فضای مجازی مطرح کرده بود، اظهار داشت: متنی را در گروه هیئت‌های استانی نوشته بودم تا دوستان اجازه بدهند که بروم. فعلاً که شرایط سخت شده و آنها دلخور شده‌اند. اکثر استان‌ها می‌گویند آخر سال است. من قطعاً می‌روم، ولی هنوز استعفایی نداده‌ام. آن متن منتشر شده نیز متن استعفا نبود و برخی چنین برداشتی داشتند، ولی رفتنم، صددرصد است.

وی درباره بلاتکلیفی فدراسیون پس از موضوع استعفایش در فضای مجازی گفت: همه رؤسای استان‌ها این هفته قرار است به تهران بیایند و نقاط و ضعف و قوت را بررسی کنند. این جلسه حالت مجمع دارد. زمانی که قبلاً می‌گفتیم، شل می‌گرفتند و این اتفاق اخیر باعث شد که حساس‌تر شوند و ما نیز با این کار آنها را حساس‌تر کردیم. فکر کنم ان‌شاءالله این هفته نشستی داشته باشیم و از نظرات آنها استفاده کنیم. سعی می‌کنم رأ‌ی آنها را بگیرم و از محضرشان مرخص شوم.

تأمینی در پاسخ به این سؤال که «این استعفا چقدر با مسائل اخیر که توسط شادی پریدر پیرامون دریافت پول از خانواده‌ها در فضای مجازی مطرح شد، ارتباط دارد؟» عنوان کرد: در تمام  این مسائل مسئولیتش با او هم بوده است. پریدر نایب رئیس فدراسیون بود و اکثر اعزام‌ها با هماهنگی خودش صورت می‌گرفت. در مسافرت‌هایی که بعد از آمدن من انجام شد، یک سفر در همان ماه اول به درخواست رئیس فدراسیون جهانی به روسیه و در حاشیه مسابقات جهانی در سوچی داشتم تا با او صحبت کنم.

رئیس فدراسیون شطرنج افزود: همان سفر را رفتم و بعد از سفر دیگری نداشتم و تلاش کردم همکاران بروند. خودِ پریدر بیش از ۵، ۶ سفر داشته و همه سفرها و بلیت‌ها و هماهنگی‌ها، بیشتر با او بود. اختلافاتی بین او و خزانه‌دار و روابط بین‌الملل وجود دارد و این مسئله شرایط را کمی سخت کرد. من از قبل تصمیم خودم را گرفته بودم و چندین بار هم از عزیزان خواستم که چنین اتفاقی رخ دهد، چون زمانی که می‌خواستم وارد انتخابات شوم، فدراسیون نزدیک به یک سال و ۷،۸ ماه با سرپرستی اداره می‌شد و عزیزانی که هم که کاندیدا بودند، باز هم  اختلافی در فدراسیون و خود هیئت‌ها داشتند. آن زمان تعدادی از هیئت‌ها آمدند و گفتند که اگر بیایم، کمک می‌کنند. واقعاً شناختی نسبت به هیئت‌ها نداشتم و فقط یک شناخت نسبی، نسبت به خود فدراسیون داشتم. من گیلانی هستم و گیلان را هم مهد شطرنج می‌دانم و همکاری با فدراسیون و هیئت استان داشتم، ولی شناختی نسبت به همه هیئت‌ها نداشتم و آنها لطف داشتند و کمک هم کردند و شرایطی پیش آمد که رأی بالایی در انتخابات گرفتم.

دیدار دوستانه شاگردان قلعه‌نویی با تیم امید و فجر سپاسی
هم اکنون بخوانید

رئیس فدراسیون شطرنج ادامه داد: در همان روزهای اول هم گفتم که اگر بتوانیم سه چهار کار را انجام دهیم، شرایط خوبی ایجاد می‌شود. مسئله اول همدلی بود و اینکه بچه‌ها به هم نزدیک شوند. موضوع دیگر بحث بودجه‌ای بود. شرایط بودجه‌ ما خیلی شرایط بدی بود و حتی در ۲،۳ تا از اعزام‌ها مجبور شدیم از برخی دوستان کمک بگیریم که انجام شود. الان شرایط فدراسیون شرایط خیلی خوبی است؛ البته این به معنا نیست که این عزیزان کمک نکنند. واقعاً نسبت به کشورهای دیگر و کمک‌هایی که به شطرنج‌بازان آنها می‌شود، باید بگویم که شطرنج‌بازان ما کمک کمتری دریافت می‌کنند و وسع ما نمی‌رسد که خیلی بتوانیم به این عزیزان کمک کنیم.

تأمینی درباره بدهی داخلی و خارجی فدراسیون شطرنج گفت: بدهی داخلی که نداریم. بدهی خارجی هم که روتین است، به عنوان نمونه برای مسابقات بین‌المللی از جمله کاسپین و جام پایتخت، مبلغی تحت عنوان رجیستر باید بپردازیم و پولش را بدهیم.

وی درباره بدهی به فیده خاطرنشان کرد: در زمانی که باید پرداخت می‌کردیم، این کار انجام شد، ولی آن بدهی شکل نسبی کم شده و هنوز هم هست.

رئیس فدراسیون شطرنج درباره ارتباطش با مسئولان وزارت ورزش و بی‌اطلاعی آنها از بحث کناره‌گیری‌اش گفت: صحبتی با آنها نداشتم. آن متن را در گروهی که رؤسای هیئت‌های استان‌ها هستند، گذاشتم و از آنجا رسانه‌ای شد و کار را خراب کرد. در این مدت با وزارت ورزش صحبت خاصی نداشتیم، البته یکسری هماهنگی‌هایی انجام دادیم و باید ببینیم با نشستی که قرار است برگزار شود، به چه شکل می‌توانیم از شطرنج حمایت کنیم.

سعید مقیسه: ساترا از تعامل با اتحادیه‌ها و مجامع قانونی استقبال می‌کند
هم اکنون بخوانید

تأمینی در پاسخ به این پرسش که «آیا بهتر نبود پس از این اتفاقات اخیر به طور مستقیم با مسئولان وزارت ورزش صحبت کنید؟» اظهار داشت: این مسئله برای آن زمانی است که باید استعفا را بفرستم. اگر استعفا را برایشان می‌فرستادم، هیئت‌ها گله‌مند می‌شدند؛ درست همان‌طور که الان گله‌مند هستند. اگر بحث استعفا را زودتر به وزارت ارائه می‌دادم، جایگاه هیئت‌ها زیر سؤال می رفت. بنابراین باید پس اول باید رضایت خودی‌ها و هیئت‌ها را بگیرم و ان‌شاءالله اگر بگیرم، این اتفاق قبل از عید می‌افتد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا