واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران


به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است.


آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی توییتری با اعلام این‌که این نهاد از گزارش رسانه‌ها درباره سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران آگاه است، نوشت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال مذاکره با ایران در مورد نتایج فعالیت‌های  فعالیت‌های راستی‌آزمایی اخیر آژانس است و در صورت لزوم به شورای حکام آژانس اطلاع‌رسانی خواهد کرد».


شبکه خبری «بلومبرگ» روز گذشته -یکشنبه- در گزارشی مدعی شده بود که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم توسط ایران را تأیید کرده‌اند. 


در ادامه این ادعاها آمده است که این درجه از غنی‌سازی تنها شش درصد کمتر از میزانی است که برای تولید بمب هسته‌ای نیاز است.


بلومبرگ همچنین مدعی شد که بازرسان اکنون باید مشخص کنند آیا ایران عامدانه اورانیوم را تا این درجه غنی‌سازی کرده یا به‌صورت ناخواسته آبشارهایی از صدها سانتریفوژ پیشرفته با سرعت چرخش بالا باعث تولید اورانیوم تا این سطح شده‌اند. 


در ادامه آمده است که این این بالاترین میزان غلظت اورانیوم یافت‌شده توسط بازرسان آژانس در ایران است. 


انتهای پیام/

اظهارات سخیف وزیر امور خارجه بحرین علیه ایران
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + ده =

دکمه بازگشت به بالا