پورسلمان: منابعی جایگزین می‌کنیم تا چشم ورزشکاران به حقوق فدراسیون نباشد/ باید نگاه تهدیدآمیز ژاپن را جدی بگیریم

علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص آخرین وضعیت شمشیربازی گفت: اساس کار ما رسیدن به نتایجی است که به جامعه شمشیربازی انگیزه می‌دهد. از نظر رقابتی نیز اولویت بازی‌های آسیایی است و نباید نتیجه ما از گذشته کمتر باشد و باید ارتقا یابد.

 

وی درخصوص آخرین وضعیت اپه و فلوره گفت: صاحبان فن و اهالی قلم نیایند در این دو اسلحه خرده بگیرند که چرا ورزشکار نتیجه نگرفت. اگر به دنبال یافتن مسیر هستیم هم باید به دنبال رده بندی خوب باشیم و باید تک ستاره ‌ها اعزام شوند و تا بتوانیم شرایط را بسنجیم. محمد رضایی اعزام شد و وقتی نتیجه نگرفت رسانه‌ها خرده گرفتند اما من معتقدم باید مسیری که سابر طی کرد را این دو اسلحه هم طی کنند و این فردا اتفاق نمی‌افتد اگر سابر امروز به این جایگاه رسیده است، عملکرد چند سال گذشته است که امروز آن را برداشت می‌کنیم.

رئیس فدراسیون شمشیرازی در پاسخ به این سوال که با توجه به فعالیت فدراسیون در سه اسلحه و در دو بخش زنان و مردان در رده‌های سنی مختلف، آیا تامین منابع مالی در این شرایط اقتصادی برای فدراسیون مقدور است و چقدر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه به این رشته دارند، گفت: در فدراسیون، سابر نتیجه می‌گیرد و نمی‌توان به مخاطبان سایر رشته‌ها بی توجه بود و باید منابع آنها را تامین کرد. فدراسیون را به سه بخش تقسیم کردم و هر سه بخش موظف هستند منابع خود را تامین کنند. بخشی از وزارت ورزش تامین می‌شود که اولویت آنها سابر است. به اپه و فلوره نیز در تامین منابع استقلال دادم و ما هم کمک می‌کنیم و یک اسپانسر اختصاصی خواهند داشت. خیلی کمیته و وزارت را برای اینکه بگویم بودجه نداریم اذیت نکردم. با مجموعه وزارت و کمیته ارتباط خوبی داریم و رابطه دو طرفه داریم.

نکونام: دروازه‌بان آهال روز خوبی را پشت سر گذاشت
هم اکنون بخوانید

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ژاپن فاصله سابر خود را با ایران کاهش داده و آیا نگران از دست رفتن جایگاه دوم سابر ایران در بازی‌های آسیایی و رنکینگ جهانی نیستید، تصریح کرد:  باید نگاه تهدیدآمیز ژاپن را جدی بگیریم و این نکته را به کادر فنی و بازیکنان گفتم ولی به یاد داشته باشید ما در مسابقات جهانی مصر مقابل ترکیه شکست خوردیم ولی در بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه، این کشور را با اختلاف زیاد شکست دادیم. بچه‌های سابر نشان دادند جایی که باید نتیجه می‌گیرند.  

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص اینکه ژاپنی‌ها شناخت کامل و آنالیز دقیقی از سابر ایران و تک تک بازیکنان داشتند، یادآوری کرد: شمشیربازی دارای طیف گسترده‌ای در تکنیک و تاکتیک است و هر لحظه شمشیرباز می‌تواند فضای خود را تغییر دهد این آنالیز به ژاپن کمک کرده ولی قطعا این تیم را شکست می‌دهیم.

پورسلمان در خصوص اینکه قرارداد بازیکنان شمشیربازی در لیگ پایین است آیا در خصوص افزایش سطح قراردادها اقدامی انجام شده است، عنوان کرد:  تا جایی که از دستم بر آمده و ارتباطات داشتم، این کار را انجام دادم. در چند تیم برای منابع رایزنی کردم و شرایط نسبت به گذشته بهتر شده و حتی مبالغ را خودم تنظیم کردم. با رایزنی با کنفدراسیون آسیا، جام باشگاه‌های آسیا برگزار می‌شود و این به افزایش قرارداد، پاداش و جایزه ورزشکاران کمک می‌کند. نسبت دریافتی تیم ملی پایین است اما روشی را در نظر داریم که بر اساس آن دریافتی از فدراسیون حذف شود و از منابع دیگر جایگزین شود تا چشم بازیکنان به حقوق فدراسیون نباشد.

گرد و خاک عراق در روز چهارشنبه غرب کشور را فرا می‌گیرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا