نشست مرجعیت علمی و ترویج گفتمان علم و فناوری برای تحقق ایران قوی برگزار شد

نشست مرجعیت علمی و ترویج گفتمان علم و فناوری برای تحقق ایران قوی برگزار شد


به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، به دعوت موسسه پژوهشی فرهنگ انقلاب اسلامی، نشست تخصصی مرجعیت علمی و ترویج گفتمان علم و فناوری برای تحقق ایران قوی امروز با حضور وزیر علوم و پانزده نفر از روسای دانشگاه‌ها برگزار شد. 


بر اساس این گزارش، افراد حاضر در خصوص موضوعات ذیل نظرات خویش را ارایه کردند: 


۱- چیستی و چرایی مرجعیت علمی


۲- نظام حکمرانی، نمایه‌سازی و گسترش زبان فارسی


۳- مرجعت علمی در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی، علو پایه و هنر


۴- نقش بانوان در مرجعیت علمی


۵- نقش منابع مختلف در مرجعت علمی


۶- نقش دیپلماسی در مرجعت علمی


۷- مرجعیت علمی ماهرپروری


در انتهای جلسه وزیر علوم مطالب ارائه شده در جلسه را جمع‌بندی کرده و اساس مرجعیت علمی را نوآفرینی و ثبت و ضبط آن بر شمرد. 


براساس این گزارش، در جمع‌بندی نتایج مباحث مطروحه در این نشست، با پیشنهاد وزیر علوم مقرر شد یک همایش علمی ملی تحت عنوان «مرجعت علمی: بایدها، نبایدها و پیامدها» برگزار شود.


انتهای پیام/

تخصیص اعتبارات به هلال احمر گیلان در راستای تقویت انبارهای امدادی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا