امکانات و تجیهزات مورد نیاز معلولان در بودجه سال آینده پیش‌بینی شود

امکانات و تجیهزات مورد نیاز معلولان در بودجه سال آینده پیش‌بینی شود


به گزارش ایلنا، احمد وحیدی در بیست و چهارمین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور که در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، گفت: خدمت به معلولان افتخاری بزرگ است و در این راستا بایستی لیست اقدامات مورد نیاز برای عزیزانی که از مشکلات ناتوانی جسمی برخوردار هستند، احصا و دستگاه‌های ذی‌ربط با تمام ظرفیت وارد عمل شوند.


وی با اشاره به اینکه در فصل بودجه‌ریزی قرار داریم، اظهار داشت: لازم است امکانات و تجیهزات مورد نیاز جامعه افراد معلول به صورت کارشناسی بررسی و در فصل بودجه سال آتی پیش‌بینی شود.


وزیر کشور به موضوع آمار جامعه معلولان کشور اشاره و تصریح کرد: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سازمان بهزیستی کشور پرونده ثبت شده دارند.


وحیدی به روند افزایش سالانه ۶۰ هزار نفری افراد معلول در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در این خصوص نیازمند تدابیر جدی برای مدیریت این مسأله هستیم.


وی ادامه داد: کاهش تصادفات جاده‌ای می‌تواند به سهم خود نقش مهمی در کنترل جامعه معلولان داشته باشد.


مناسب‌سازی معابر برای قشر معلولان از سوی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور محور دیگر مورد اشاره وزیر کشور بود که در این رابطه ابراز داشت: شهرداری‌ها باید با تمام ظرفیت در این حوزه عمل کنند.


به گفته وحیدی، در حوزه مناسب‌سازی در تهران اقدامات خوبی شروع شده و باید در سایر شهرستان‌ها هم دنبال شود.


وی بر تقویت هر چه بیشتر شرایط توسعه علمی، ورزشی و هنری جامعه معلولان اشاره و بیان کرد: در حوزه ورزش این عزیزان رتبه‌های بالای ورزشی دنیا را به دست می‌آورند؛ مفهومش این است که در این عرصه شرایط مناسبی برای عزیزان کم‌توان جسمی ایجاد شده که باید در سایر حوزه‌های دیگر هم تعبیه شود.

رایزنی برجامی ظریف و بورل
هم اکنون بخوانید


انتصاب مشاوران دارای معلولیت در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها موضوع دیگر نشست بود که وزیر کشور بر عملی شدن این موضوع و استفاده از ظرفیت افراد معلول نخبه برای پیشبرد هر چه قوی‌تر مسائل و خواسته‌های این عزیزان تأکید کرد.


وحیدی افزود: توجه به جامعه معلولان برکت دارد و در این خصوص همه ما متعهد به پیگیری خواسته‌ها و نیازهای قشر عزیزان معلول هستیم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − یک =

دکمه بازگشت به بالا