مدیرروستا: کی‌روش ۱۰ سال سرمربی تیم ملی بود اما هیچ تحولی ایجاد نکرد/ فعلاً انتخاب مربی ایرانی منطقی نیست

علی‌اصغر مدیرروستا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره بحث انتخاب سرمربی تیم ملی و اینکه خیلی‌ها بر این عقیده‌اند این بار مربی ایرانی انتخاب شود، گفت: قبل از جام جهانی هم نظر خیلی‌ها این بود که با مربی ایرانی به قطر برویم که اگر این اتفاق می‌افتاد بد نبود، ولی در حال حاضر نظر من این است که انتخاب مربی ایرانی نمی‌تواند چندان منطقی باشد. ما به یک مربی بزرگ و صاحب‌ سبک خارجی نیاز داریم که به فوتبال ما بیاید و همه چیز را از رده جوانان تا بزرگسالان زیر نظر بگیرد. از طرفی ما می‌توانیم چند مربی ایرانی را هم در کنار یک مربی خارجی بزرگ قرار داده و باعث پیشرفت مربیان خودمان شویم.

 

وی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر قیمت مربیان ایرانی در لیگ برتر به قدری بالاست که شاید بعضی‌ها راغب نباشند به تیم ملی بروند. از طرف دیگر وقتی ما مربی ایرانی انتخاب می‌کنیم معمولاً به اندازه مربی خارجی به آن فرد بها نمی‌دهیم. علاوه بر این بحث زمان دادن به مربی ایرانی هم مهم است. ما اگر می‌خواهیم فوتبال‌مان را به‌صورت درست و اساسی در مسیر پیشرفت قرار بدهیم باید یک مربی درجه یک خارجی بیاوریم.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین تصریح کرد: مربیان ما تجربه لازم را در میادین بین‌المللی ندارند و ما در فوتبال مدرن روز دنیا باید به این موضوع فکر کنیم. متأسفانه ۱۰ سال در تیم ملی به کی‌روش زمان دادیم و او در این مدت باید فوتبال ایران را متحول می‌کرد، ولی هیچ کاری در این زمینه انجام نداد.

رشد 26 درصدی برداشت گندم در روسیه در سال 2022
هم اکنون بخوانید

این کارشناس فوتبال ایران در پایان اظهار داشت: در حال حاضر بازی‌های لیگ برتر کیفیت خوبی ندارند و ما فقط چند هفته یک بار شاهد هستیم که یک بازی جذاب و تماشایی از آب در می‌آید. اکثر مربیان هم شیوه کارلوس کی‌روش را به کار می‌برند و فقط دنبال دفاع کردن هستند. فوتبال ما در رده ملی و باشگاهی نیاز به یک شوک و پیشرفتی اساسی دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا