تولید ماهانه ۹ و نیم میلیون نسخه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت

تولید ماهانه ۹ و نیم میلیون نسخه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت


به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: سازمان بیمه سلامت به عنوان یک سازمان حمایتی به بیماران خدمت ارائه می کند. ما در سه بعد مشغول فعالیت هستیم که شامل پوشش همگانی جمعیت و پوشش خدماتی است که در حوزه سلامت انجام می شود و سومین بعد تامین منابع سلامت است.


وی ادامه داد: درصد بالایی از جمعیت بیمه شده هستند و  شرایط بیمه شدن در کشور فراهم است. همچنین با ایجاد صندوق های صعب‌العلاج سعی کردیم هزینه ها را برای خانواده ها نیز جبران کنیم هرچند بیمه های تکمیلی نیز در این زمینه بحث سامان دهی پرداخت از جیب مردم را انجام می دهند.


وی با اشاره به اینکه ما در بیمه سلامت اعتقاد داریم‌ باید رو به جلو باشیم، گفت:  بیمه سلامت در همه زمینه ها باید یک سازمان هوشمند و ارتقا دهنده باشد و زمینه های پیشرفت درخصوص الکترونیکی شدن همه خدمات صورت بگیرد.


ناصحی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت بین ۱۷۷ سازمان در کشور رتبه هشتم‌ را در بین سازمان ها در خصوص شاخص هایی مانند هوشمندسازی و همچنین رتبه پنجم را در بحث شفافیت دارد. همچنین شاخص های اداری و فنی جشنواره شهید رجایی رتبه اول را در حوزه وزارت بهداشت کسب کرده است. سازمان بیمه سلامت اهتمام جدی درخصوص اجرای نسخه الکترونیک داشته است.


ناصحی تصریح کرد: نسخه الکترونیک سخت ترین بخش کار هوشمندسازی بوده است و ما در این طرح ملی پیشگام بوده ایم. اوایل سختی هایی وجود داشت اما امروز نواقص برطرف شده و تا دو روز پیش ۱۴۴ میلیون نسخه به صورت تمام الکترونیک در کشور ثبت شده است.

تنها مأموریت ثبت احوال صدور کارت ملی و شناسنامه نیست/حرکت سازمان به سمت توسعه پایگاه سببی ونسبی
هم اکنون بخوانید


وی ادامه داد: ما ماهانه ۹ و نیم میلیون نسخه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت تولید می کنید و پرداخت آن تمام الکترونیک است ۱۰۳ هزار و ۹۹۹ پزشک در کشور به صورت تمام الکترونیک نسخه می نویسند بیش از ۲۹ پزشک نسخه ترکیبی در سال گذشته نوشته اند و این نشان دهنده همکاری جامعه پزشکی دارد.


وی ادامه داد: پنل نسخه الکترونیک جدید تکامل یافته طراحی شده است و با یک آموزش حداقلی پزشک می تواند به آن دسترسی پیدا کند. از جهت سرعت، این نرم افزار سرعت بیشتری دارد و براساس تکنولوژی جدید به روز رسانی شده است.


ناصحی خاطرنشان کرد: از ویژگی های این سامانه این است که اکثر خدمات در آن وجود دارد و نیاز به چند سامانه نیست. نظام ارجاع دراین سامانه ارتقا پیدا کرده است تا برای اجرای طرح پزشک خانواده مشکلی ایجاد نشود این سامانه تا روزهای آینده وارد مدار می شود و در کنار سامانه قبلی وجود دارد تا همکاران ما به آن دسترسی داشته باشند بخشی نیز برای اظهار نظر همکاران وجود دارد تا در صورت مشکل اعلام کنند تا به سرعت اصلاح شود.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه رایگان دهک های پایین جامعه از اقدامات دولت سیزدهم است و در سال ۱۴۰۱ دهک های پایین را به صورت رایگان بیمه کردیم که شامل بیش از ۶ میلیون نفر می شوند.


وی ادامه داد: انشالله سال بعد با اعتباری که در نظر گرفته شده در این زمینه با قدرت پیش خواهیم رفت.

۲۰ فقره زورگیری در تهران بزرگ
هم اکنون بخوانید


او افزود: در بحث ناباروری اقدامات خوبی صورت گرفت و با توسعه ای که وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها در مراکز ناباروری داشتیم، خدمات بیمه ای ارائه می شود.


وی ادامه داد: در بحث دارویار سازمان بیمه سلامت توانسته به خوبی عمل کند و پرداخت ها به موقع انجام شده است پوشش بیمه ای داروها شامل ۹ هزار و ۶۰۰ قلم دارو است البته ما می گوییم دو هزار قلم داریم که با توجه به زیر مجموعه به بیش از ۹ هزار دارو می شود. همچنین ۲۵ هزارو ۲۰۰ بازدید از داروخانه ها تا دو روز گذشته انجام شده است.


خبر در حال تکمیل می باشد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا