«بعد از رفتن» یک درام صلح آمیز خانوادگی است/ جامعه به مفهوم بخشش نیاز دارد

«بعد از رفتن» یک درام صلح آمیز خانوادگی است/ جامعه به مفهوم بخشش نیاز دارد


رضا نجاتی کارگردان فیلم سینمایی «بعد از رفتن» که امسال در بخش سودای سیمرغ چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: فیلم «بعد از رفتن» یک درام صلح آمیز خانوادگی است، تمام تلاش ما بر این اساس بود تا فیلمی بسازیم که برای مخاطب معنا داشته باشد.


وی درباره پایان‌بندی این فیلم سینمایی گفت: باید توجه داشت که پایان بندی فیلم برای مخاطب سوال ایجاد می‌کند و ما در زمان تدوین تصمیم گرفتیم که فیلم را با کاشت یک سوال در ذهن مخاطب به پایان برسانیم چراکه این پایان‌بندی را در راستای مفهوم فیلم می‌دانم و قصد داشتم این درام صلح آمیز برای مخاطب پیغام داشته و تاثیرگذار باشد.


نجاتی در ادامه گفت: خانه و بنیان خانواده برای من به شخصه مساله بسیار مهمی است و به همین علت در فیلم نمود زیادی پیدا می‌کند. اینکه شخصیت فیلم پس از فرار بار دیگر به وطن و خانه بر می‌گردد نیز ریشه در همین بینش دارد و روایت فیلم «بعد از رفتن» تاکید دارد که چنین بازگشتی و چنین مهاجرت معکوسی در خیلی از مواقع می‌تواند گره‌گشا باشد.


کارگردان فیلم سینمایی «بعد از رفتن» خاطرنشان کرد: این فیلم اتفاقات پیرامون شخصیتی را به تصویر می‌کشد که شاید شخصیتی نادر در جامعه ما باشد اما همین شخصیت که شاید کم تر در جامعه دیده می‌شود، راه صحیح را نشان می‌دهد و رفتاری معقول را در دستور کار خود قرار می‌دهد و بر همین اساس در انتهای فیلم با وجود آنکه تنها گذاشته می‌شود اما بازهم همراه با خانواده تصمیم صحیح را اتخاذ می‌کند و به خواسته فرزند خود توجه دارد.

پیام وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی فجر
هم اکنون بخوانید


وی افزود: به اعتقاد من بخشیدن فعل بسیار بزرگ و سختی است که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد و برایم مهم بود این بخشش که بسیار زیباست در فیلم به تصویر کشیده شود.


نجاتی در ادامه با اشاره به اهمیت پرداختن به مفهوم صلح و بخشش خاطرنشان کرد: زمانی که این فیلم روایتگر صلح و بخشش است اگر به اندازه درصدی کوچک نیز در جامعه موثر‌ باشد مشخصا به هدف خود رسیده‌ایم و به نوعی جایزه خود را از ساختن این فیلم گرفته‌ایم.


این کارگردان تصریح کرد: ما در هر شات و پلانی که گرفتیم به سینما فکر می‌کردیم تا بتوانیم بر مخاطب تاثیرگذار باشیم. من سالهاست که با برخی عوامل فیلم خود همکاری می‌کنم و در تمام  فیلم‌های کوتاهم این عزیزان همراه من بودند و همین امر سبب شد تا تیمی همراه و منسجم باشیم.


خبرنگار: رضا پورحسین


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا