محبی: پیش از این در انتخابی اول شدم اما به مسابقات آسیایی نرفتم/ کشتی من محصول مشترک ۲ نفر بود

ارشک محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره کشتی‌هایش در مسابقات قهرمان کشوری اظهار داشت: با کشتی‌گیران قزوین، آذربایجان شرقی، محمدحسین میرباغبان و محمدجواد ابراهیمی کشتی گرفتم و به فینال رسیدم. من قبلاً بیشتر باخت‌هایم به اشتباهات خودم بود، این بار اما بدون اشتباه کشتی گرفتم و فینالیست شدم.

وی سخت‌ترین کشتی‌اش را مبارزه سرگروهی با ابراهیمی دانست و ادامه داد: آن کشتی در واقع کشتی سخت و به نوعی سرنوشت‌ساز من بود. او کشتی‌گیر باتجربه‌ای است که آماده هم بود. کشتی فینالم را هم با کشتی‌گیر مازندرانی که برای سمنان کشتی می‌گرفت برگزار کردم که حریف جوان، باانگیزه و باانرژی بود.

 

این کشتی‌گیر ۲۶ ساله کرمانشاهی که این بار در غیاب برادرش یدالله در این رقابت‌ها حضور داشت، تصریح کرد: جای شیروان (یدالله) در این مسابقات خالی بود. خیلی دوست داشتیم او هم کشتی می‌گرفت، اما به خاطر پایش دکتر صلاح دید کشتی نگیرد. با این حال کنارم بود و راهنمایی‌هایش مؤثر بود. از آن بالا در حین کشتی صدایش را می‌شنیدم. برادرم از قهرمانی من خیلی خوشحال بود.

برادرزاده برادران محبی، قهرمانان پیشین کشتی جهان درباره اینکه چه اتفاقی تغییراتی را در شیوه مبارزه او در مسابقات کشوری ایجاد کرده بود، گفت: اولاً اینکه تمرین بدنسازی خیلی خوبی را پشت سر گذاشتم و به خاطر همین در لیگ هم کشتی نگرفتم. کتفم آسیب دیده بود و بعد از آن یک دوره بدنسازی خیلی خوب را پشت سر گذاشتم. بعد چون به خاطر آسیب‌دیدگی شیروان در تهران بودیم، تمرین خوبی را زیر نظر منصور برزگر انجام دادم و این باعث شد از اشتباهاتم کم شود. جدای از منصورخان (برزگر)، حریف تمرینی‌ بهتری در تهران نسبت به کرمانشاه داشتم. در واقع هم بدنم خوب بود و هم کار اضافه نداشتم و کم اشتباه کشتی گرفتم. با همکاری داش هما (لقب محمدحسن محبی در کرمانشاه) و منصورخان این اتفاق رخ داد. در حقیقت کشتی‌های من محصول مشترک آنها بود.

ناپولی، یوونتوس را تحقیر کرد
هم اکنون بخوانید

وی که با قهرمانی کشور مجوز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آورد، گفت: احتمالاً در این فاصله به یک تورنمنت هم اعزام خواهم شد. من قبلاً چند بار در مسابقات انتخابی اول شدم، ولی به مسابقات آسیایی بزرگسالان نرفتم.

 

قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان در مورد رقابت با کامران قاسم‌پور در چرخه سال ۲۰۲۳ تصریح کرد: مسابقات کشوری اولین مرحله از چرخه بود که گام خیلی سختی هم بود. خدا را شکر این مرحله را از پیش رو برداشتم و به مسابقات آسیایی می‎روم. امیدوارم آنجا هم بهترین نتیجه را بگیرم که اگر اول شوم، از جام تختی معاف شده و به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی می‌رسم و احتمالاً آنجا باید با کامران قاسم‌پور کشتی بگیرم.

این مدعی وزن ۹۲ کیلوگرم که به تازگی مادربزرگش را از دست داده است که به شدت به کشتی علاقمند بود، در خاتمه گفت: خوشحالی اصلی‌ام برای مادربزرگم هست که مطمئنم اگر بود، از این اتفاق خوشحال می‌شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا