افزایش ۳۲ درصدی فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی

افزایش ۳۲ درصدی فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی


به گزارش ایلنا، مجتبی خالدی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه که هوا رو به سردی می‌رود مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نیز شایع می‌شود، از مسمومیت ۴۷۷۶ نفر با گاز مونوکسید کربن از ابتدای مهرماه تاکنون خبر داد و گفت: ۳۱۱۵ نفر توسط همکاران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و ۲۷۱ نفر هم با تشخیص اولیه فوت کردند که این آمار نسبت به همین مدت در سال گذشته ۳۲ درصد رشد پیدا کرده و این نگران‌کننده است.


وی با بیان اشاره به علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ادامه داد: علائم این نوع مسمومیت سرماخوردگی و آنفلوانزاست، باوجوداینکه علائم این مسمومیت بسیار ساده است؛ اما مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در کشور همچنان اتفاق می‌افتد و مردم دچار مشکل می‌شوند.


مدیر روابط‌عمومی و سخنگوی سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: سردرد، خستگی، تغییر صدا، ضعف و بی‌حالی و تهوع و استفراغ از جمله علائم این مسمومیت هستند که معمولاً با سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شوند؛ اما مشکل زمانی جدی خواهد شد که سطح هوشیاری در این افراد کم شود.


وی با بیان اینکه وضعیت دودکش‌ها هرچند روز یکبار باید رصد شود گفت: اگر کسی دچار گازگرفتگی شد باید بلافاصله وسیله گرمایشی را خاموش و بیمار را از محیط خارج کرد و با اورژانس تماس گرفته شود.


انتهای پیام/

درخواست تاج از بازیکنان تیم جوانان پس از صعود به مرحله یک چهارم نهایی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا