در دوره قبل دلار جهانگیری و امروز دلار مخبر را داریم/ بودجه دارای ابهام در سیاست ارزی است

در دوره قبل دلار جهانگیری و امروز دلار مخبر را داریم/ بودجه دارای ابهام در سیاست ارزی است


به گزارش ایلنا، مهدی عسگری در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲ بهمن ماه) در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در مخالفت با کلیات این لایحه گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ردپای چندانی از اصلاح ساختار مشاهده نمی شود، در سازمان و بودجه درب به همان پاشنه قبلی می چرخد و مشخص نیست چگونه و توسط چه کسانی بودجه بسته می شود. دفاتر تخصصی این سازمان نیز در جریان نحوه تدوین بودجه قرار نمی گیرند. به نظر می رسد همان تیم دولت قبل با محوریت پورمحمدی و حلقه بسته آن، بودجه ۱۴۰۲ را تدوین کرده اند.


نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: تا وقتی در دستگاه برنامه ریزی کشور اصلاحاتی صورت نگیرد، شاهد خروجی آن در لایحه بودجه نخواهیم بود. ناترازی بودجه و آشوب ارزی نشانه هایی از آرایش جنگی مناسب بودجه نیست.


وی ادامه داد: لایحه ارائه شده برای وضعیت عادی و معمولی مفید است؛ سال گذشته نیز این موضوع را تذکر دادیم و باید از حذف ارز ترجیحی عبرت بگیریم. آن زمان هم گفتیم دلار دو نرخی خواهد بود؛ آن زمان دلار جهانگیری و امروز دلار مخبر را داریم و همچنان شاهد اختلاف قیمت میان نرخ ارز هستیم که باعث افزایش فشار بر دوش مردم شده است. متأسفانه یکپارچگی در سیاست نداشته و بودجه دارای ابهام در سیاست ارزی است.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه و انتفاع آن از درآمد نفتی رخ نداده است، گفت: بودجه شرکت های دولتی ضعیف و زیان‌ده دیده شده و به جای کمک به دولت بخشی از منابع دولتی را می بلعد. نرخ تورم ۵۰ درصد است اما تنها ۲۰ درصد افزایش حقوق برای کارمندان دولت در نظر گرفته شده که این موارد نشان دهنده آن است که لایحه بودجه ارائه شده با اهداف برنامه هفتم سازگاری ندارد.

فاینانس راه‌آهن تهران-قم-اصفهان هنوز آغاز نشده‌ است/جزییات سرمایه‌گذاری چینی‌ها در راه‌آهن سرخس
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا