اجرای طرح بورسیه صنعتی نخبگان

اجرای طرح بورسیه صنعتی نخبگان


به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با جمعی از نخبگان با حضور نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و مسئولان بنیاد ملی نخبگان عصر امروز یکم بهمن ماه برگزار شد. ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در ادامه این نشست گفت: امسال با پیگیری وزیر علوم بعد از دیدار رهبر انقلاب با نخبگان دو اتفاق خوب افتاد؛ ما موفق شدیم با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهمیه ۲۰ درصدی جذب هیأت علمی دانشگاه ها را برای جذب معرفی شدگان از سوی بنیاد ملی نخبگان را به دست آوردیم.


او افزود: این ظرفیت در سالهای گذشته نبود و امیدواریم بتوانیم سال آینده بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از نخبگان را به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها داشته باشیم.


باقری مقدم تاکید کرد: علاوه بر مسیرهای قبلی که برای جذب اعضای علمی در دانشگاه ها بود، مسیر سومی طراحی شد و از افراد برگزیده بنیاد ملی نخبگان می‌خواهیم هفت پیشنهاد بگیریم و وزاتخانه به آن فرد برگزیده با توجه به توانایی هایش در یکی از این هفت پیشنهادش جایگاه می دهد و جانمایی می‌کند.


او در آخر گفت: آیین نامه این طرح به کارگیری نخبگان به امضای وزیر علوم رسیده و ابلاغیه آن از سوی وزیر برای ارسال به دانشگاه‌های کشور صادر شده است.


قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در ادامه اضافه کرد: طرح بورسیه صنعتی نخبگان را برای نخبگان داریم. ما می‌خواهیم حداقل هزار نفر را در سال آینده بورسیه صنعتی کنیم که طرحی با مشارکت وزارت علوم است و در استان یزد آغاز شده و برای نخبگانی است که علاقه دارند در صنعت فعال شوند.

تمامی خدمات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت الکترونیکی می‌شود
هم اکنون بخوانید


باقری مقدم تاکید کرد: بنیاد ملی نخبگان جهت‌گیری در حل مسئله دارد و ما امسال ۵۰۰ مسئله علمی را با کمک نخبگان حل می کنیم و بالغ بر ۳ هزار نخبه درگیر حل مسائل هستند و یک استاد به عنوان راهبر کنار آنها حضور دارند. طرح و حل مسائل به کمک اساتید را هم داریم و با ۱۰۰ نفر حل مسائل ملی آن را شروع کرده ایم و از هیأت دولت و استان‌ها مسائل شان را گرفته ایم.


او در مورد ضمانت اجرایی شدن جذب نخبگان بیان کرد: در سالهای آینده شخص دکتر زلفی گل و معاونت ها و مرکز جذب وزارت علوم ضمانت اجرای جذب نخبگان خواهند بود.


او در مورد تامین مسکن نخبگان نیز بیان کرد: بحث مسکن نخبگان از عوامل پایداری آن‌هاست و اگر با کمک دانشگاه ها آن را آغاز کنیم، سال بعد هزار مسکن را در بنیاد ملی نخبگان تامین خواهیم کرد و شروع این کار شور ایجاد می کند و اگر این سد شکسته شود، شرایط خوبی ایجاد خواهد شد.


در ادامه جلسه خلج امیرحسینی رئیس هیات جذب هیات علمی وزارت علوم در توضیح علت امتیازدهی برای متاهل ها در جذب هیات علمی گفته شد: فقط در کارگروه صلاحیت عمومی بحث تاهل مطرح است و در صلاحیت علمی اصلا تاهل مطرح نیست و فقط ۵ امتیاز ناقابل به فرد متاهل می‌دهند که من باب تشویق جهت افزایش جمعیت  است و هیچ نقش تبعیضی ندارد. ضمن اینکه توجه کنیم ما قوانین بالادستی هم داریم.


در رابطه با همین موضوع زلفی گل میز به پنج امضا از سوی وزیر علوم، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی جهت تسریع در عملیاتی شدن و ارجاع آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

تداوم اجرای طرح هوشمندسازی توزیع آرد از طریق سامانه فروش نان
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا