رویکرد وزارت بهداشت عدالت و تعالی سلامت در کشور است

رویکرد وزارت بهداشت عدالت و تعالی سلامت در کشور است


به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید کریمی در سفر به استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دوران کرونا نیز تلاش‌های فراوانی در عرصه سلامت از طرف کادر بهداشت و درمان به منصه ظهور رسید افزود: با وجود اینکه کشور‌های دیگر هم اکنون نیز با مشکلات بیماری کرونا مواجه هستند وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، مسئولین و همراهی مردم واکسیناسیون عمومی را انجام داد و با افزایش ایمنی جامعه توانست بیماری کرونا را مدیریت کند. 


کریمی از افتتاح بیش ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در ماه‌های آینده در سطح کشور خبر داد و گفت: حمایت از بخش دولتی و حمایت از کادر زحمت کش این بخش در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم قدردان زحمات همکارانمان در حوزه بهداشت و درمان باشیم. 


وی تلاش برای صدور مجوز برای استخدام پرستاران و کادر درمان، توسعه صندوق حمایتی بیماران صعب العلاج، پوشش همگانی و بیمه رایگان ۶ میلیون نفر و تحقق نسخه‌نویسی الکترونیکی در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد را از جمله اقدامات وزارت بهداشت در طول ماه‌های گذشته عنوان کرد. 


وی در خصوص بحث نظام ارجاع گفت: تلاش بر این است که پذیرش بیماران از مسیر ارجاع باشد تا صرفه جویی‌های لازم نیز از این طریق انجام شود و خوشبختانه استان آذربایجان شرقی در بازخورد نظام ارجاع در رتبه‌های نخست قرار دارد. 


معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم توجه به پرداخت مطالبات به حق پرسنل بهداشت و درمان گفت: بیمه‌ها باید در حمایت از بهداشت و درمان پای کار باشند تا مطالبات پرسنلی مراکز بهداشتی و درمانی به تعویق نیفتد. 

بزودی از فاز اضطراری پاندمی کرونا خارج می‌شویم/ تا سه هفته آینده فوتی‌ها کاهش پیدا می‌کند
هم اکنون بخوانید


وی در خصوص وضعیت دارویی در کشور نیز گغت: امیدواریم با حمایت دولت و با سه شیفتی کردن تولیدات داخلی کمبود‌ها به کمترین میزان ممکن خود برسد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هجده =

دکمه بازگشت به بالا