بررسی انتشار سوالات کنکور در مجلس/ برخی افراد طی ۱۲ سال در مدرسه آنچنان متعهد بار نیامده‌اند و می‌خواهند به هر قیمتی کرسی‌های بالاتر را به دست آورند

بررسی انتشار سوالات کنکور در مجلس/ برخی افراد طی ۱۲ سال در مدرسه آنچنان متعهد بار نیامده‌اند و می‌خواهند به هر قیمتی کرسی‌های بالاتر را به دست آورند


حجت الاسلام والمسلمین «احمد حسین فلاحی» عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص انتشار سوالات از جلسه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ با وجود محدودیت اینترنت و تلاش دولت برای جلوگیری از هر نوع تقلب، اظهار کرد: کمیسیون از قبل پیگیر این موضوع بود و همچنان به پیگیری خود ادامه خواهد داد. باید ببینیم در خصوص انتشار سوالات از جلسه آزمون سراسری، نظر سازمان سنجش آموزش کشور چیست؟ دفعات قبل هم گزارشاتی پیرامون انتشار سوالات کنکور ارائه شد که سازمان سنجش آن را رد کرد. 


نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بخواهیم سازمان سنجش آموزش کشور حتما طی هفته‌های آینده که جلسه کمیسیون هست این موضوع را مطرح کند و به بررسی آن بپردازیم. 


فلاحی در مورد راهکار جلوگیری از چنین چالشی در برگزاری آزمون سراسری بیان کرد: اگر موضوع را ریشه‌ای بررسی کنیم می‌بینیم به نظر می‌رسد برخی افراد در ۱۲ سال تحصیل در مدرسه آنچنان متعهد بار نیامده‌اند و می‌خواهند به هرقیمتی که شده کرسی‌های بالاتر را به دست آورند. اینکه چرا مسئله کنکور و ورود به دانشگاه باید تا این حد حیاتی شود که افراد دست به چنین کارهایی بزنند و سختی برای خودشان ایجاد کنند و بعضا هم مثل آزمون قبلی لو بروند که همینطور هم شد و شناسایی و متحمل هزینه‌هایی شدند، قائل تامل است. 


عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: باید در نظام آموزش کشور بازنگری کنیم؛ اولا چه لزومی دارد که همه دانش آموزان وارد دانشگاه شوند؟ خیلی از آن‌ها می‌توانند به کسب مهارت‌های مختلف بپردازند.

توصیه‌های وزیر امور خارجه به سفیر ایران در عمان
هم اکنون بخوانید


او افزود: در برنامه شش توسعه بحث مهارت آموزی مطرح بود و باید ۵۰ درصد آموزش‌ها به سمت مهارتی شدن می‌رفت. براساس این الگو افراد می‌توانند بعد از فارع التحصیلی وارد بازار کار شوند. آن‌هایی هم که به دنبال تخصص بالاتری هستند که مورد نیاز کشور است، وارد دانشگاه می‌شوند و در این حالت مشکلات متعددی که در زمینه هزینه‌های دانشگاه‌ها، تخصیص خوابگاه، سلف و غذا و… داریم کمتر پیش می‌آید و زمانی که کرسی‌های دانشگاه بازتر باشد و فضای بیشتری داشته باشیم، نیازی به مسیر کنکور نیست. 


نماینده مردم همدان ادامه داد: البته حذف کنکور، مسیری نیست که شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته است. مسیر حذف کنکور و ساماندهی آن اقدامی است که کارشناسی دقیقی می‌خواهد و باید در قالب کمیسیون آموزش مجلس، کمیته آموزش عالی و آموزش و پرورش به آن پرداخت و در نهایت تصمیمی جدی در مورد آن گرفت.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا