ناعدالتی در پرداخت یکی از ریشه‌های شکل‌گیری نارضایتی عمومی است/ در تلاشیم که در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت به توافق برسیم

ناعدالتی در پرداخت یکی از ریشه‌های شکل‌گیری نارضایتی عمومی است/ در تلاشیم که در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت به توافق برسیم


سمیه محمودی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با پیگیری تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت و اظهارنظرهای مسئولان دولتی مربوطه در این زمینه، گفت: ببینید بالاخره باید مشخص شود که دولت به یک کارمند نیاز دارد یا نیاز ندارد، آن جوانی که می‌آید و نیروی خود را می‌گذارد و کار می‌کند باید تکلیفش مشخص باشد. همیشه باید در ذهن‌مان این باشد که مردم از شرایط موجود ناراضی هستند یکی از پررنگ‌ترین و مهم‌ترین عوامل نارضایتی این بی‌عدالتی‌هاست.


وی ادامه داد: الان شما در یک اداره نگاه می‌کنید و می‌بینید که دو نفر یک کار مشابه هم انجام می‌دهند ولی یکی رسمی است و یکی غیررسمی و نیروی رسمی یک حقوق می‌گیرد و نیروی غیررسمی یک حقوق دیگر؛ خب این بی عدالتی‌هاست که باعث پدید آمدن اعتراضات می‌شود.


نماینده مردم شهرضا در ادامه بیان کرد: به نظر من دولت باید با این موضوع همراهی کند، مجلس الان کلیات طرح را تصویب کرده است اما چرا در مسیر ورود به جزئیات آن تاخیر وجود داشت؟ چون دولت مخالفت کرد؛ بالاخره هر طرحی هم ممکن است بار مالی داشته باشد و بر این اساس ممکن است شورای نگهبان رد کند. در نتیجه در تلاش هستیم که دولت و مجلس در این زمینه به یک توافق دست پیدا کنند.


وی خاطرنشان کرد: یک شرط هم باید بگذارند در این مساله که جلوی آن گرفته شود و اینطور مشخص شود که هرکسی که می‌خواهد بعد از این بیاید وارد دستگاه‌های اجرایی شود حتما آزمون برگزار شود و فراخوان شوند. اینکه الان بخواهیم راهی باز نگهداریم که مثلا با سفارش ما و دیگری بروند جایی شرکتی شوند یا مثلا قراردادهای خرید خدمات و این‌ها اشتباه است.

اعلام پایان عملیات مهار آتش در ساختمان ۱۵۳ + فیلم
هم اکنون بخوانید


عضو کمیسیون برنامه و بودجه، تاکید کرد: من جزو کسانی هستم که موافق این هستم که بالاخره باید تعیین تکلیف شود و آن فردی هم که الان مشغول به کار است یک آرامش خاطری داشته باشد و بتواند کارش را ادامه دهد.


محمودی در پاسخ به این سوال که «علیرغم تاکید چندباره رئیس‌جمهور بر مساله عدالت پرداختی چرا همچنان شاهد مخالفت از سوی سازمان اداری و استخدامی هستیم؟»، گفت: اینکه آقای رئیسی بارها به مساله عدالت پرداختی تاکید داشته و دارند را باید آقای لطفی به عنوان معاون اداری استخدامی ایشان توجه داشته باشند، ما یک صحبتی با ایشان داشتیم و گفتیم که ببینید الان کشور دارد با مالیات اداره می‌شود و نیروهای مالیاتی هم یکی یکی در حال بازنشستگی هستند، باید به سازمان امور مالیاتی مجوز استخدام بدهید، در مقابل ایشان می‌گوید نه بهزیستی تعداد نیرویش فلان است.


وی افزود: خب بهزیستی اصلا کارش با مالیات متفاوت است، ما که الان می‌دانیم کشور متکی به مالیات است خب برای حفظ این چرخه باید نیروی متخصص و جوان سرکار بیایند، اما ظاهرا نگاه دیگری دارند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: برخی تفکرات و نگاه‌ها باید عوض شود، اینکه یک دستگاه را با دستگاه دیگر مقایسه کنند، صحیح نیست. من خیلی ناراحت شدم از این صحبت ایشان که ما گفتیم در یک دستگاه به نیروی تخصصی نیاز است و ایشان با دستگاه دیگری که تخصص دیگری دارد مقایسه می ‌کنند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا