با بارش‌های امسال غافلگیر نشدیم/ راه‌های روستایی مسدود شده بیش از چند ساعت نداشتیم

با بارش‌های امسال غافلگیر نشدیم/ راه‌های روستایی مسدود شده بیش از چند ساعت نداشتیم


غلام‌عباس بهرامی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به کشور اظهار داشت: با وجود افزایش بارش از روز گذشته در اغلب استان‌های کشور، در حال حاضر تمام محورهای شریانی، اصلی و فرعی کشور باز هستند و هیچ یک از این محورها مسدود نبوده‌اند.


وی ادامه داد: استا‌ن‌های کردستان، مرکزی، قزوین و زنجان بیشترین درگیری را با سامانه بارشی از روز گذشته داشته‌اند اما تمام محورهای شریانی، اصلی و فرعی این استان‌ها باز و زیر بار ترافیک هستند.   


مدیرکل بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: همچنین تمام راه‌های ورودی و خروجی استان تهران باز هستند و انسدادی در راه‌های متصل به پایتخت نداریم.


بهرامی‌نیا با اشاره به انسداد راه‌های فصلی گفت: برخی از مسیرها که عمدتا از مسیرهای صعب‌العبور کوهستانی و … هستند به دلیل بارش مداوم و شرایط کولاکی در فصل سرد سال برای ایمنی بیشتر مسدود می‌شوند اما هیچ یک از مسیرهای شریانی و اصلی مشمول انسداد فصلی نمی‌شوند و تنها تعدادی از مسیرهای فرعی انسداد فصلی دارند.


وی درباره وضعیت راه‌های روستایی اظهار داشت: باید توجه داشت که اولویت سازمان راهداری با منابع و تجهیزات موجود بازگشایی راه‌های اصلی و شریانی است چراکه انسداد این راه‌ها تبعات جدی‌تری به‌ دنبال دارد و بازگشایی راه‌های روستایی در اولویت بعدی قرار دارد البته این اولویت بندی‌ها به این معنا نیست که  از بازگشایی راه‌های روستایی غفلت شود. در حال حاضر بازگشایی راه های روستایی هم در حال انجام است و علمیات برف‌روبی ادامه دارد.

نقص فنی در پرواز سیرجان-تهران/دود کابین هواپیما را فراگرفت
هم اکنون بخوانید


مدیرکل بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: انسداد محورهای روستایی مقطعی است و عمده مدت زمان انسداد این مسیرها تا ۸ ساعت است و تا به امروز مسیر روستایی که بیش از یک یا دو روز مسدود بوده باشد، نداشتیم و بازگشایی ها در همان روز انجام شده‌است.


بهرامی‌نیا گفت: خوشبختانه امسال با وجود بارش‌های سنگین و با مواجه دو سامانه بارشی جدی، غافلگیر نشدیم و تمام محورهای شریانی و اصلی کشور باز ماندند و مسافران با مشکل جدی مواجه نشدند.     


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 16 =

دکمه بازگشت به بالا