سردار سلیمانی نماد جذب بود نه نماینده دفع و حذف

سردار سلیمانی نماد جذب بود نه نماینده دفع و حذف


به گزارش ایلنا، متن یادداشت اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:


یادی از  «سرباز وطن»  و  «سردار دلها»


امروز سالگرد شهادت سردار سلیمانی است. سپهبدی که خود را تنها «سرباز وطن« نامید و «فرمانده مقتدری» که پیش و بیش از هر چیز «سردار دلها» بود.


با قاسم بیش از چهل سال آشنا و رفیق بودم. او یک روستایی ساده و صمیمی بود که توانست به اعتبار استعدادهای نهفته اش راه رشد و توانمندی را در فرایند فداکاری و دفاع از میهن بپیماید.


حاج قاسم در زندگی نظامی و سیاسی و اجتماعیش از جنسی متفاوت بود. به مسائل امروز و آینده ایران و منطقه نگاهی راهبردی داشت، مولفه‌های قدرت را به خوبی می شناخت، به نقش محوری رهبری، ضرورت انسجام ملی و اولویت وحدت درونی جامعه به درستی واقف بود و بر همان روال همراه در اندیشه جلوگیری از اتلاف منابع سیاسی متفاوت کشور و حذف جریان‌ها و شخصیت‌های ملی و دوری از نسل جوان و دارای سبک زندگی متفاوت بود. او نماد جذب در جامعه و نظام بود نه نماینده دفع و حذف.


در دوران معاون اولی رابطه دوستی و برادری به حد ارتباط منظم و موثر کاری و سیاسی هم رسید. درباره وضعیت سیاسی کشور، اصلاحات و تنظیم روابط نیروها با رهبری گفت و گوهای راهبردی و کاربردی داشتیم. او در این ارتباطات در پی گشایش فضای سیاسی و حل محدودیت فعالیت‌ها و شخصیت‌ها و جریان‌هایی بود که همیشه در اندیشه ایران و اسلام بوده‌اند، افسوس که شهادت نابه‌هنگام او تلاش‌هایش را ناتمام گذاشت.

سخنگوی شورای نگهبان شنبه نشست خبری برگزار می‌کند
هم اکنون بخوانید


هفته گذشته که موفق به زیارت عتبات عالیات شدم به محل شهادت او در عراق رفتم. یادی از یار و دیار بود و دیدن عمق کینه دشمنان این آب و خاک که در چگونگی انفجار اتومبیل زرهی او هم به چشم می خورد. خودرویی مقاوم که در برابر حمله کینه‌توزانه آمریکایی‌ها در هم پیچیده شده بود.


اشک و آه و افسوس امانم نمی‌داد، به این فکر بودم که اگر حاج قاسم امروز بود در کجا بود و در برابر بحران‌ها و تنگناهای سیاسی و اجتماعی کشور چه نقشی ایفا می‌کرد. بینش و منش او به یقین راه به سوی گشایش برای کشور داشت. نه اعمال تنگ نظری و تحمیل سلیقه. او برای کشور  سرباز وطن و قهرمان ملی بود، مهمترین میراث او خلق سرمایه اجتماعی و حاکمیت بر دل‌ها بود، این سرمایه بزرگ را خرج سوء تدبیرهای سیاسی و جناحی نکنیم.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =

دکمه بازگشت به بالا