اساتید علاوه بر وظیفه آموزشی و پژوهشی، نسبت به تربیت دانشجویان هم احساس تکلیف کنند

اساتید علاوه بر وظیفه آموزشی و پژوهشی، نسبت به تربیت دانشجویان هم احساس تکلیف کنند


به گزارش ایلنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با توجه به ضرورت و تاکید مقام معظم رهبری بر هم‌اندیشی و تبادل نظر اساتید دانشگاه‌ها در زمینه‌های علمی، دانشگاهی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و نیاز به گفت‌وگو در شرایط کنونی کشور، در راستای تحقق این مهم، نشست دبیران استانی هم اندیشی دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد. 


این نشست هفتم و هشتم دی‌ماه با حضور برخط حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حضور حجت‌الاسلام فاطمی‌پور، معاون فرهنگی و سیاسی این نهاد، حجت‌الاسلام محمدنژاد، مدیر مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی و دبیران استانی هم‌اندیشی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار گردید. 


حجت‌الاسلام فاطمی‌پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد، با حضور در جمع دبیران هم‌اندیشی استان‌ها، به اهمیت نقش تربیتی و هدایتگرانه اشاره کرد و گفت: فرصت بروز این نقش در قشر اساتید بیش از سایر اقشار جامعه فراهم است. در طراحی حکمرانی آموزش‌عالی کشور باید اساتید را به سمتی سوق دهیم که علاوه بر وظیفه آموزشی و پژوهشی، نسبت به تربیت دانشجویان نیز احساس تکلیف کنند. چرا که اگر در حوزه هم‌اندیشی از نقش تربیتی اساتید غفلت کنیم، در شناخت میدان و ماموریت با خطای راهبردی مواجه خواهیم شد. امروز به لحاظ ظاهری شرایط آموزش عالی به حالت عادی برگشته، اما در واقعیت مسائلی که منجر به این اغتشاشات شد، حل نشده است. 


معاون فرهنگی سیاسی نهاد، عدم تعلق خاطر به هویت ایرانی-اسلامی را یک ابرچالش در قشر دانشجو دانست و گفت: اگر بناست هویت به دانشجو منتقل شود، ابتدا استاد باید احساس هویت کند. مسئولیت دبیران هم‌اندیشی ارتباط، روشنگری و پاسخگویی به سوالات اساتید و پای کار آوردن آن‌هاست تا به دنبال آن بسامد و دامنه‌اش به دانشجویان منتقل شود.

دانشگاه نقطه تحول و محل پیشرانی است/ به منفی بافی‌های دشمنان و پژواک آنها در داخل توجه نکنید
هم اکنون بخوانید


لازم به ذکر است این نشست با دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مهندس مهدی دوستی، استاندار هرمزگان و سردار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد (ع) ادامه یافت. همچنین بازدید دبیران استانی هم‌اندیشی دانشگاه‌های سراسر کشور از صنایع استان هرمزگان از جمله ویژه‌برنامه‌های این نشست دو روزه بود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا