موافقت با تقاضای دو فوریت اصلاح تبصره ۵ بودجه ۱۴۰۱/ پیشنهاد انتشار ۲۰ همت اوراق دولتی برای پرداخت تعهدات حوزه برق

موافقت با تقاضای دو فوریت اصلاح تبصره ۵ بودجه ۱۴۰۱/ پیشنهاد انتشار ۲۰ همت اوراق دولتی برای پرداخت تعهدات حوزه برق


به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای دو فوریت بررسی لایحه اصلاح تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با ۱۶۳ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جریان بررسی تقاضای دو فوریت بررسی لایحه اصلاح تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به موضوع ناترازی در حوزه برق اشاره کرد و گفت: اولین ناترازی بین بخش تولید و تقاضای برق وجود دارد که با برنامه‌ریزی و حمایت دولت و مجلس در تلاشیم آن را به حداقل برسانیم اما ناترازی دیگری در حوزه اقتصادی یعنی بین درآمدها و هزینه‌های صنعت برق وجود دارد.


وزیر نیرو افزود: بر اساس گزارش‌های حسابرسی تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموع فاصله درآمد و هزینه خط فروش برق ۹۰ هزار میلیارد تومان مشخص شده و این ناترازی سبب شده تا ما تعهدات قانونی و حقوقی خود را در پرداخت مطالبات به صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و پیمانکاران نتوانیم انجام دهیم.


وی یادآور شد: بر اساس گزارشی که به دولت دادیم ظرف زمانی مشخص کردیم تا بتوانیم بدهی خود را به بانک‌ها، نهادهای عمومی، صاحبان نیروگاه‌ها، صنایع و پیمانکاران پرداخت کنیم. بر همین اساس لایحه‌ای در دولت تهیه و به مجلس ارائه شده است و طبق این لایحه پیشنهاد دادیم تا ۲۰ هزار میلیارد اوراق دولتی منتشر شود تا بتوانیم از محل آن بخشی از تعهدات خود را ایفا کنیم.

مدیرعامل هما: تبعات سنگین تحریم‌ها برای مسافران/عضو کمیسیون عمران: مدیران با بهانه تحریم از خود سلب مسئولیت می‌کنند/ ایرلان‌ها زیان‌ده نیستند، زیاده‌خواه هستند
هم اکنون بخوانید


وزیر نیرو تأکید کرد: پرداخت بدهی در تکمیل نیروگاه‌ها و تأمین برق مورد نیاز ماه‌های آتی به ویژه تابستان سال ۱۴۰۲ نقش کلیدی دارد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا