اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری برگزار می‌شود/ شهید شلیمانی تبدیل به یک الگو برای جوانان حق‌جو و حق‌طلب شد

اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری برگزار می‌شود/ شهید شلیمانی تبدیل به یک الگو برای جوانان حق‌جو و حق‌طلب شد


به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در تالار رودکی با حضور مقدم‌فر رئیس این ستاد برگزار شد.


مقدم‌فر رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی گفت: ان‌شاالله خداوند همه ما را در مسیر حق بگذارد. انقلاب اسلامی انقلاب فاطمی بود و در ادوار مختلف در دوران دفاع مقدس تکیه رزمندگان ما بر فاطمه زهرا (س) بود که با دست خالی توانستند به جنگ دشمن تا بن دندان مسلح بروند.


وی افزود: شهید سلیمانی هم مانوس با فاطمه زهرا (س) بود و با ایشان خیلی انس داشت و گفت حضرت فاطمه (س) برای ما رزمندگان مادری کرد.


مقدم‌فر تصریح کرد: شهادت ایشان در این مسیر تاسی از صدیقه طاهره بود که تا پایان عمر بر وفای به عهد پایدار بود. شهادت حاج قاسم با عاقبت به خیری به همراه شد هرچند ترور او یک اقدام شنیعی بود و ترامپ دستور قتل او را داد این عاقبت به خیری نشانه‌هایی به همراه داشت.


وی افزود: یکی از این نشانه‌ها، این بود که دل‌ها متوجه سردار دل‌ها شد که باعث حضور سیل مردمی در مسیر تشییع او بود. یکی دیگر از نشانه‌ها این بود که همه جور انسانی از افکار و عقاید و مذاهب و ادیان مختلف حضور داشتند و حاج قاسم به محور وحدت تبدیل شد.


مقدم‌فر گفت: برخلاف نظر دشمن که تصور می‌کرد ترور حاج قاسم می‌تواند تمام‌کننده محور مقاومت باشد تا راه او به پایان برسد اما به فرموده رهبر انقلاب دنیای بدون حاج قاسم ترسناک‌تر از دنیای در حضور حاج قاسم است.


وی تصریح کرد: یکی از نشانه‌های شهادت حاج قاسم سند حقانیت اوست و نشانه‌ای برای بقای انقلاب اسلامی شد. او در زمان حضورش حجتی برای زنده ماندن انقلاب اسلامی بود. حاج قاسم زنده است و تبدیل به یک الگو برای جوانان حق‌جو و حق‌طلب شد. ما امروز به حاج قاسم نیاز داریم که او دارای هویت ایرانی، اسلامی و ارزشی است.

صنعت پتروشیمی به 279 محصول فناورانه دسترسی یافت تا به نیازها پاسخ دهد
هم اکنون بخوانید


مقدم‌فر گفت: حاج قاسم ایران را حرم خود می‌دانست و ایران را صاحب حریم می‌دانست که اگر آسیب ببیند جاهای دیگر هم آسیب می‌بیند.


مقدم‌فر در تشریح برنامه سومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی گفت: ما مدتی پیش فراخوانی اعلام کردیم که این برنامه مردمی است که بر اساس پیشنهادات مردمی برنامه‌های زیادی تشکیل شد.


وی افزود: شعار سومین سال سالگرد برنامه بزرگداشت حاج قاسم طبق الگو وصیت او انتخاب شده که آن شعار «جان فدا» خواهد بود که ایشان در وصیت خود نوشتند: برادران و خواهران ایرانی من جان من و امثال من هزاران بار فدای شما است.


مقدم‌فر در تشریح برنامه‌های امسال گفت: امسال شاهد پویش‌های مردمی از چندین نوع اجتماعی و فرهنگی در جنبه‌های فردی، جمعی و خانوادگی خواهیم بود.


وی افزود: پویش‌ فرهنگی وصیتنامه‌خوانی و اهدای کتاب را خواهیم داشت. در پویش اجتماعی به نیت حاج قاسم کمک به نیازمندان و فقرا و همچنین ارائه نان رایگان به مردم را خواهیم داشت. نذر شادی برای کودکان از دیگر برنامه‌ها خواهد بود که اسباب بازی برای کودکان تهیه شده و تحویل آنان خواهیم داد.


رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی تصریح کرد: برخی از برنامه‌ها قرار است به صورت رسمی برگزار شود. یکی از این برنامه‌ها در روز ۱۳ دی ماه که سالروز شهادت حاج قاسم است برگزار خواهد شد که این مراسم با حضور انبوه مردم در مصلی تهران برپا خواهد شد.


وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها مربوط به پویش قهرمان ملی مقاومت است که کارهای پژوهشی انجام خواهد شد که این همایش ۱۴ دی ماه در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.


مقدم‌فر در ادامه گفت: مراسم تجلیل از ورزشکاران مقاومت را داریم که در مقابل رژیم صهیونیستی مسابقه ندادند که این برنامه در دهه مقاومت در روز ۱۸ دی برگزار خواهد

فساد رخ داده در دولت «مصطفی الکاظمی» در دوران عراق مدرن بی‌سابقه است/ منبع موثقی از پناهندگی نخست‌وزیر پیشین عراق به پایگاه عین‌الاسد خبر می‌دهد/ عراقی‌ها آنچه در دوران دولت پیشین اتفاق افتاده را «فساد قرن» می‌نامند
هم اکنون بخوانید


وی افزود: برنامه بعدی مربوط به اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم سلیمانی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری خواهد بود. برنامه بعدی مسابقه قرآن‌خوانی خواهد بود که از بیت حاج قاسم شروع و تا کل کشور ادامه خواهد داشت. رویداد هنری جان فدا در مشهد مقدس برگزار شد که حدود ۲۵۰ نفر در حوزه‌های نقاشی طراحی نگارگری کارهای فاخر خلق کردند.


مقدم‌فر گفت: برای اولین بار مستندهای دیده نشده در موضوع حاج قاسم قرار است از صدا و سیما پخش شود. مستند محافظان یکی از مستندهایی است روایت محافظان حاج قاسم را پخش خواهد شد.


وی تصریح کرد: یکی از رویدادهای مهم نمایش میدانی خواهد بود که در  بوستان ولایت طی ده روز از کودکی تا بزرگسالی تا شهادت و تشییع حاج قاسم را اجرا خواهد بود. اجراهای سرودهای خیابانی و همچنین برپایی شعر مقاومت در برج آزادی جزو برنامه‌های آینده خواهد بود.


رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ موکب در برنامه حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند اما امسال حضور آنان نسبت به سال گذشته ده برابر شده و از حضور همه کاروانان پذیرایی خواهند کرد.


مقدم‌فر گفت: از فرودگاه بغداد تا مزار شهید حاج قاسم مسابقه دو امدادی برگزار خواهد بود که بسیار طولانی خواهد بود. اجرای برج نگاره حاج قاسم در سالروز شهادت حاج قاسم جز برنامه‌های دیگر خواهد بود.


وی تصریح کرد: ما در کرمان و تهران برنامه ویژه داریم در کرمان پذیرایی از کاروانیان جزو برنامه‌های ما خواهد بود. سوله‌ها و مساجد باز خواهد بود اما همه مردم کرمان درهای خود را برای پذیرایی از مردم باز گذاشتند. سرمایه حاج قاسم یک خانه بود که آن را وقف فاطمه زهرا (س) کردند و به بیت الزهرا تبدیل شده و برنامه متنوعی خواهند داشت.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا