وزرای امور خارجه ایران و ترکمنستان رایزنی کردند

وزرای امور خارجه ایران و ترکمنستان رایزنی کردند


به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان ضمن تبریک سالروز بی‌طرفی ترکمنستان، با اشاره به همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مورد علاقه طرفین، موضوع ترانزیت و انتقال گاز این کشور از مسیر جمهوری اسلامی ایران را مهم ارزیابی کرد.


رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به توافق دو کشور در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در اوایل سال آینده میلادی، تاکید کرد که کشورش هیچ محدودیتی در توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ندارد. 


وی همکاری دو کشور در مجامع بین‌المللی از جمله اکو و سازمان همکاری اسلامی را مهم ارزیابی کرد.


وزیر امور خارجه ترکمنستان ضمن محکومیت مجدد حادثه تروریستی شاهچراغ، آمادگی کشورش را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در چارچوب قواعد بین‌المللی اعلام کرد.


انتهای پیام/

بهانه مضحک پمپئو در دفاع از عدم اعطای وام صندوق بین‌المللی پول به ایران
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا