میکائیلی: قبلاً داوران بابت اخطار خاک عذاب وجدان می‌گرفتند!/ فراتر از بودجه‌مان نتیجه گرفتیم

روح الله میکائیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص عنوان سومی تیمش در لیگ برتر کشتی فرنگی اظهار داشت: در مبارزه صبح (نیمه‌نهایی) در دو وزن می‌توانستیم برنده شویم و به جای فولاد خوزستان به فینال برویم، اما مهدی جواهری یک لحظه اشتباه کرد و به دادمرز باخت. کشتی‌گیر ۹۷ کیلوی‌مان هم یک- یک مقابل مهدی فلاح مغلوب شد و آنها فینالیست شدند. در مبارزه رده‌بندی بچه‎های ما خوب کشتی گرفتند. ۷-۲ جلو بودیم که علیرضا ارقش چون در مبارزه صبح فشار زیادی متحمل شده بود، اجازه گرفت که باتوجه به قطعی شدن برد تیم، کشتی نگیرد و به همین دلیل نتیجه ۷-۳ شد.

وی ادامه داد: ارقش در نیمه‌نهایی خیلی بیشتر از انتظار برای‌مان کشتی گرفت و امین کاویانی‌نژاد را شکست داد. قبل از کرونا ارقش در وزن ۷۲ کیلوگرم جوانان کشتی می‌گرفت و همه بزرگسالان را یک طرفه برد اما در ۷۷ کیلوگرم بی‌فروغ شده بود که اینجا دوباره خودش را در قامت یک مدعی نشان داد. امیر عبدی هم عالی کشتی گرفت، جایی حریفش کمرش را گرفت و او بالا آورد، در این وضعیت کشتی‌گیر حتماً امتیاز از دست می‌دهد اما عبدی علاوه بر اینکه امتیاز نداد، حریف را هم از تشک بیرون کرد.

مربی سازنده کشتی قم درباره اینکه از بین کشتی‌گیران تیمش چه کسانی می‌توانند در چرخه انتخابی تیم ملی جزو مدعیان قرار گیرند، گفت: چرخه فرنگی با آزاد فرق می‌کند و لیگ تأثیر آنچنانی در آن ندارد اما درمجموع مهدی جواهری، علیرضا ارقش، اهورا بویری و… خیلی خوب بودند. بویری کشتی بسیار خوبی با رضا عباسی گرفت و او را برد. عباسی صبح سید دانیال سهرابی را شکست داده بود و اهورا هم بعدازظهر عباسی را برد.

ترکیب پرسپولیس برای دیدار مس کرمان مشخص شد
هم اکنون بخوانید

میکائیلی در مورد اینکه آیا از عنوان سومی تیمش در لیگ امسال رضایت دارد؟، یادآور شد: بیشتر از پولی که هزینه کرده بودیم نتیجه گرفتیم. فکر می‌کنم مقاومت البرز هم از ما بیشتر هزینه کرده بود و قراردادهای بالای ۱۰۰ میلیونی داشتند اما سقف قرارداد ما ۸۰ میلیون تومان بود. با این حال نفرات دوم ما هم خوب بودند.

سرمربی سابق تیم ملی فرنگی جوانان با بدون مشکل خواندن داوری‌های لیگ امسال عنوان کرد: موضوعی که نقطه قوت داوری‌های لیگ فرنگی بود، فرصت دادن به کشتی‌گیران در خاک برای اجرای فن بود. ایرانی‌ها کشتی همدیگر را می‌شناسند به همین دلیل فن زدن در خاک کمی دشوار و زمان‌بر است. گاهی انگار داوران از دادن اخطار خاک عذاب وجدان می‌گرفتند و خیلی زود سوت می‌زدند. به همین دلیل فرصت اجرای فن به کشتی‌گیر داده نمی‌شد. در حالی که به این دلیل خاک به قوانین کشتی فرنگی اضافه شد که شاهد اجرای فن و ایجاد هیجان در این رشته باشیم. خوشبختانه در داوری‌های لیگ امسال شاهد این بودیم که فرصت کافی در خاک داده می‌شد تا فن اجرا شود و سعی می‌کر‌دند خیلی زود سرپا ندهند. داوران حالا دیگر کشتی فرنگی را خوب بلدند و خیلی زود سوت نمی‌زنند که مجری بتواند کارش را انجام دهد.

وی در مورد اینکه آیا تیم دانشگاه آزاد قصد حضور در مسابقات باشگاه‌های جهان را دارد؟ گفت: با عنوان سومی در لیگ برتر مجوز شرکت در این مسابقات را گرفتیم، اما در مورد اینکه می‌توانیم در این رقابت‌ها شرکت کنیم یا نه، مسئولان دانشگاه آزاد باید تصمیم بگیرند.

پرسپولیسی‌ها امروز استراحت می‌کنند
هم اکنون بخوانید

میکائیلی در پاسخ به این سؤال که آیا قراردادهای اعضای تیم در پایان لیگ تسویه شده است؟ تأکید کرد: هنوز نه، کمی عقب افتاده اما در ۱۰-۱۵ آینده حتماً تسویه حساب اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − دو =

دکمه بازگشت به بالا