عزیزی: حمایتی که از تیم ملی فوتبال انجام‌ می‌شود باید در مورد سایر رشته‌ها هم باشد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، داود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه فدراسیون تنیس با سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امیدوارم امضای این تفاهم نامه منجر به گسترش تنیس در ۵۷ روز فعالیت ما در کیش باشد.

عزیزی تاکید کرد: در سال آینده میزبان ۹ مسابقات بین المللی هستیم. همچنین ۷ تا ۸ مسابقات تور جهانی رده‌های سنی و مسابقات غرب آسیا زیر ۱۲ سال برای اولین بار در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: چندین هفته مسابقات فیوچرز را برگزار خواهیم کرد. همچنین مذاکراتی با اسپانسرهای مختلف داشتیم تا مسابقات را تا اردیبهشت ماه و خردادماه برگزار کنیم تا تیم ملی قبل از مسابقات دیویس کاپ آماده باشد.

رئیس فدراسیون تنیس با اشاره به کورت‌های بازسازی شده در جزیره کیش خاطرنشان کرد: ۱۴ زمین کورت بازسازی شده است. ما در ۶ ماهه دوم فدراسیون تنیس مسابقات را به جزیره کیش هدایت می‌کنیم اما پیگیر هستیم تا مسابقات را در جزیره قشم هم برگزار کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره پاداش فوتبالیست‌ها گفت: درباره پاداش‌ها انتظار می‌رود که نگاه ویژه‌ای به همه رشته‌ها وجود داشته باشد. حمایتی که از تیم ملی فوتبال انجام‌ می‌شود باید درباره سایر رشته‌ها و تنیس هم باشد نه اینکه درباره زمین‌های تنیس نگاه ما به دست‌های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی باشد.

عزیزی درخصوص رشته پدل اظهار داشت: پدل مال  فدراسیون تنیس بوده است، اما به دلایلی به فدراسیون اسکواش رفت طی مکاتباتی که فدراسیون جهانی انجام داد پدل به تنیس برگشت و من منتظر آمدن مسئول انجمن پدل هستم.

حال و هوای پاریس در آستانه فینال لیگ قهرمانان اروپا+ عکس
هم اکنون بخوانید

وی افزود: پیگیر ملحق شدن رشته پدل به تنیس بودیم و فعالیت رشته پدل به صورت رسمی در تنیس شروع خواهد شد. به دنبال این بودیم که رشته پدل در جشنواره کیش باشد و سعی می‌کنیم بعد از به وجود آوردن زیرساخت‌ها لیگ یا جام حذفی پدل را برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس تصریح کرد: زیر ساخت‌های پدل را  فراهم می‌کنیم و  با مدیرعامل کیش هم صحبت کردیم تا مسابقات را در آنجا برگزار کنیم. هر چند  این رشته در تهران محدود گسترش پیدا کرده است و ما قصد داریم مسابقات باشگاه های پدل را مثل جدول تنیس تا پایان سال برگزار کنیم.

وی درخصوص زمین‌های تنیس که قرار بود در اختیار فدراسیون قرار گیرد، گفت: جلسه‌ای با وزیر داشتیم و مذاکراتی با شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی انجام داد تا چند زمین تنیس را برای برگزاری مسابقات لیگ در اختیار ما بگذارند و من این هفته یا هفته آینده با وزیر ورزش جلسه‌ای خواهم داشت تا یکبار برای همیشه تکلیف این مورد را حل کنیم.

عزیزی درباره جوایز مسابقات فیوچرز گفت: جوایز مسابقات برای سه هفته ۵۰ هزار دلار، دو هفته ۲۵ هزار دلار  و هر هفته ۵ هزار دلار است.

کشاورز مدیرعامل منطقه آزاد کیش هم در این جلسه گفت: کیش ظرفیت بسیار خوبی دارد تا به قهرمانی اکثر ورزش‌های داخل کشور کمک کند. یکی از ظرفیت‌های خوب در کیش ورزش است و براساس قابلیت‌های محیطی در جزیره یکی از ورزش هایی که می‌تواند پایگاه اصلی آن در کیش باشد تنیس است.

وی همچنین از برگزاری مسابقات کیش گیمز خبر داد و گفت: ما در اسفندماه مسابقات کیش گیمز المپیک ورزش‌های ساحلی را برگزار می‌کنیم. همچنین با داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال صحبت کردیم تا مسابقات والیبال برفی را در کیش برگزار کنیم و طی تفاهمات انجام شده این کار را انجام می‌دهیم. همچنین اولین دوره مربیگری ماهیگیری را برگزار می‌کنیم و احداث کمپ بین المللی تنیس هم از دیگر برنامه‌های ما است.

تحقیق IOC در مورد تخلف همراهان ورزشکار 15 ساله روسی
هم اکنون بخوانید

مناف هاشمی، دبیر کمیته ملی المپیک هم اظهار داشت: در این مدت کوتاه که در کمیته ملی المپیک بودم پیگیر درست کردن کمپی هستیم تا در کیش آکادمی مثل آکادمی ملی المپیک درست کنیم و از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − سه =

دکمه بازگشت به بالا