جام‌جهانی کشتی آزاد| از مصاف با ژاپنِ بدون ستاره تا کار سخت مقابل منتخب جهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی آزاد جام‌جهانی ۲۰۲۲ از عصر امروز (۱۹ آذر، به وقت ایران) در آمریکا آغاز خواهد شد. تیم ایران که با ژاپن و منتخب جهان هم‌گروه است، امشب ابتدا به مصاف ژاپن خواهد رفت و چند ساعت پس از آن با منتخب جهان کشتی خواهد گرفت.

 

در لیست اعلام شده ژاپنی‌ها از سوی اتحادیه جهانی کشتی، نام ستاره‌های عنوان‌دار و شاخص‌شان در این فهرست دیده نمی‌شود، بنابراین به نظر می‌رسد تیم ایران مصاف راحت‌تری با این تیم در مقایسه با تیم منتخب جهانی داشته باشد که ستاره‌های بنامی در آن عضویت دارند.

از این رو این احتمال وجود دارد در اوزانی که نام دو کشتی‌گیر گنجانده شده، کادرفنی تیم ملی از مصاف با ژاپن از نفرات دومش استفاده کند اما در کشتی با ژاپن، با تمام قوا روی تشک خواهد رفت.

زلیم‌خان آباکاروف (آلبانی) در ۵۷ کیلوگرم، گئورگی ولنتینوف وانگلوف (بلغارستان) در ۶۱ کیلوگرم، اسماعیل موسکائف (مجارستان) در ۶۵ کیلوگرم، ارنازار آکماتالیف (قرقیزستان) در ۷۰ کیلوگرم، تاجموراز سالکازانوف (اسلوواکی) در ۷۴ کیلوگرم، ارسلان بوداژاپوف (قرقیزستان) در ۷۹ کیلوگرم، عظمت دولتبیکوف (قزاقستان) در ۸۶ کیلوگرم، عثمان نورماگمادوف (آذربایجان) در ۹۲ کیلوگرم، باتیربک تساکولوف (اسلوواکی) در ۹۷ کیلوگرم و الکساندر خوتسیانیسکی (اوکراین) در ۱۲۵ کیلوگرم کشتی‌گیران تیم منتخب جهان را تشکیل می‌دهند.

در مقابل تیم ایران کشتی‌گیرانی چون رضا مومنی و ابراهیم الهی را در ترکیب خود دارد که اولین حضور رسمی خود را در رده سنی بزرگسالان تجربه می‌کنند. نفراتی چون آذرپیرا، برادران فیروزپور و معصومی نیز به تازه به مدعیان بزرگسالان پیوسته‌اند.

کارنامه توفیقات نظام مالیاتی، یکی از یادگار‌های دولت سیزدهم خواهد بود
هم اکنون بخوانید

دیدگاه کادرفنی این بود که به کشتی‌گیران تاپ خود در برخی اوزان مثل حسن یزدانی، رضا اطری، یونس امامی، امیرحسین زارع و… در این مقطع استراحت داده و بیشتر نگاهش به پشتوانه‌سازی بوده است.

ضمن اینکه کسب نتیجه در جام‌جهانی آمریکا اولویت و هدف اصلی تیم ملی کشتی آزاد نبوده و بیشتر روی محک نفراتش و دادن شانس کشتی گرفتن در یک میدان رسمی بزرگ به جوانانش تمرکز شده است.

روی کاغذ تیم منتخب جهان باتجربه‌تر از تیم نسبتا جوان ایران است، اما کادرفنی ایران برای آنکه شانس رویارویی با آمریکا در فینال را برای خود ایجاد کند، به انگیزه و جوانی کشتی‌گیرانش امید بسته است.

از آن سوی جدول، پیروزی آمریکای میزبان مقابل گرجستان و مغولستان محتمل به نظر می‌رسد و شاگردان پژمان درستکار هم امید دارند که مصاف ستاره‌های دو تیم در فینال اتفاق بیافتد.

کشتی گرفتن با آمریکایی‌ها در خانه خودشان کار سختی است، البته که مصاف با این تیم در شرایطی نسبتا برابر به لحاظ فنی اتفاق می‌افتد چون آنها هم درست مثل تیم ایران، به تعدادی از ستاره‌های خود مثل توماس گیلمان، دیوید تیلور و… استراحت داده‌اند. در عین حال نفراتی چون جردن باروز که در دو فینال متوالی مسابقات جهانی محمد نخودی را شکست داده، کایل اسنایدر که در دو مسابقه جهانی اخیر مجتبی گلیج و محمدحسین محمدیان را مغلوب کرده، به همراه ست گراس و یانی دیاکو میهالیس که فینال جهانی ۲۰۲۲ را به رحمان عموزاد واگذار کرد، را به همراه دارند.

ستاره‌هایی چون رحمان عموزاد قهرمان سال ۲۰۲۲ وزن ۶۵ کیلوگرم جهان، امیرمحمد یزدانی نایب‌قهرمان ۶۵ کیلوگرم سال گذشته جهان، محمد نخودی دارنده دو مدال نقره جهان، علیرضا کریمی دارنده یک مدال نقره و دو برنز جهان، کامران قاسم‌پور قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم دو سال اخیر جهان در جام‌جهانی برای ایران کشتی خواهند گرفت، ضمن اینکه جوانانی چون محمدصادق و امیرحسین فیروزپور، امیرعلی آذرپیرا و امیررضا معصومی که مدال‌های زیادی در کشتی پایه داشته و اکنون خود را در رده بزرگسالان به چهره‌ای مدعی بدل کرده‌اند در کنار این تیم هستند.

صدری از سرپرستی باشگاه پرسپولیس استعفا کرد
هم اکنون بخوانید

برنامه رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد به شرح زیر است:

شنبه ۱۹ آذر:

ساعت ۱۰ تا ۱۳:۳۰ به وقت محلی: دیدار تیم‌های آمریکا و مغولستان و دیدار تیم‌های ایران و ژاپن

ساعت ۱۵ تا ۱۸:۳۰: دیدار تیم‌های مغولستان و گرجستان و دیدار تیم‌های ژاپن و منتخب جهان

ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۲: دیدار تیم‌های گرجستان و آمریکا و دیدار تیم‌های ایران و منتخب جهان

یکشنبه ۲۰ آذر:

ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴: دیدار رده بندی میان تیم‌های دوم هر گروه

ساعت ۱۸ تا ۲۰: دیدار فینال میان تیم‌های نخست هر گروه

اختلاف ساعت ایران با آمریکا ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه است به طوری که ساعت ۱۰ صبح به وقت آمریکا ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا