سفر شی به عربستان ضربه مضاعفی به واشنگتن است

سفر شی به عربستان ضربه مضاعفی به واشنگتن است


به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «یوری تاوروفسکی»، کارشناس روس گفت: «سفر شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین به عربستان سعودی را می‌توان ضربه مضاعفی به واشنگتن دانست که تلاش می‌کند شرایط خود را بر بازار انرژی تحمیل کند.»


تاوروفسکی که ریاست شورای تخصصی کمیته دوستی، صلح و همکاری روسیه و چین را بر عهده دارد، این دیدار را یک دیدار واقعا تاریخی توصیف کرد.


وی افزود: «از دیدگاه من، سفر شی به عربستان یک رویداد تاریخی و فراتر از وضعیت کنونی قیمت نفت است، زیرا نه تنها با رهبران عربستان بلکه با رهبران کشورهای خلیج فارس نیز دیدارهایی صورت خواهد گرفت. اکنون صحبت از تعدیل یا برقراری روابط جدید برای چین با جهان عرب، با جهان نفت و گاز است، این بار گفت‌و‌گو درباره تسویه حساب‌های مالی بر اساس ارز یوان، یوان دیجیتال نیز خواهد بود».


این کارشناس روس گفت:‌ «این بار ضربه مضاعفی به غرب و به آمریکا که سعی دارد شرایط خود را بر بازار انرژی دیکته کند،‌ وارد می‌شود».


 وی افزود: «من این دیدار را یک رویداد تاریخی می‌بینم زیرا سعودی‌ها که سال‌ها مشتری ایالات متحده بودند، اکنون تصمیم گرفته‌اند همراه با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، چنین انقلابی را انجام دهند و این نشان‌دهنده کمرنگ‌تر شدن نقش آمریکا ‌به عنوان قدرت مسلط و کانون سلطه است. چنین نشست‌هایی بیانگر این است که نظام نوین جهانی روز به روز واقع گراتر می‌شود».


این کارشناس روس گفت: «آمریکا بسیار تلاش کرد از این دیدار که چندین بار به بهانه‌های مختلف به تعویق افتاد، جلوگیری کند، اما سرانجام عملی می‌شود و این اتفاق، گواه افزایش نفوذ چین است».

اظهار نظر جدید زیدان درباره ضربه سرش به ماتراتزی
هم اکنون بخوانید


 


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا