غنی‌سازی ۶۰ درصدی به مثابه اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس است/ قرار نیست منتظر تصمیم کشورهای طرف برجامی بمانیم

غنی‌سازی ۶۰ درصدی به مثابه اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس است/ قرار نیست منتظر تصمیم کشورهای طرف برجامی بمانیم


شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد از سوی ایران در واکنش به اقدام شورای حکام و در پاسخ به این سوال که پیامدها و دورنمای این اقدام چیست، گفت: مجلس شورای اسلامی طرح «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را تصویب و شورای محترم نگهبان هم آن را تایید کرد، این طرح بنا به ضرورت «دو فوریتی» است. غنی‌سازی ۶۰ درصدی به مثابه اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس است.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران»  مشوق‌هایی برای لغو تحریم‌‌ها دارد و تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشود برابر با قانون ۹ ماده‌ای، سیاست‌های سازمان انرژی اتمی پیش خواهد رفت مگر اینکه در قالب برجام تحریم‌ها لغو شود و ایران در همان چارچوب همکاری کند.


وی یادآور شد: غنی‌سازی ۶۰ درصدی جزء سیاست‌های ما بوده و سازمان انرژی اتمی ایران به اضافه آژانس بین‌المللی با همدیگر همکاری دارند و از نزدیک نظارت می‌کنند یعنی چیز غیرمتعارفی در بحث غنی‌سازی نیست.


وی ادامه داد: البته اگر بخواهند بهانه بگیرند، بهانه خوبی برای کشورهای مختلف است اما چون با آژانس کماکان همکاری داریم و طبق اقدام راهبردی سازمان انرژی اتمی کار را پیش می‌بریم مورد خاصی پیش نمی‌آید، زیرا هر چقدر غنی‌سازی با غنای بیشتری انجام می‌گیرد طبیعتا زودتر وارد چرخه نیازمندی‌های مختلف می‌شویم.


این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که یکی از مهمترین نیازمندی‌های امروز ما  در حوزه بهداشت و درمان است، عنوان کرد: امروز بخش‌های مختلفی با بهداشت و درمان در ارتباط است و نیاز به این مورد دارد.

حمایت‌های لازم از سیل‌زدگان استهبان به عمل خواهد آمد
هم اکنون بخوانید


وی تاکید کرد: قرار نیست خودمان را متوقف کنیم و ببینیم کشورهای طرف برجامی ما چه می‌خواهند و چه تصمیمی خواهند گرفت و کِی نشست برگزار می‌کنند. طرف‌های برجامی هر زمانی که بخواهند نشستی برگزار کنند که منجر به تصمیم و اقدام شود، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 10 =

دکمه بازگشت به بالا