شهرداری تهران توان تاثیرگذاری در گردشگری کشور را دارد/ ستاد گردشگری درصدد اتمام پروژه‌های نیمه تمام

شهرداری تهران توان تاثیرگذاری در گردشگری کشور را دارد/ ستاد گردشگری درصدد اتمام پروژه‌های نیمه تمام


به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، بازدید میدانی از عمارت کوشک امیر سلیمانی و بنای تاریخی زندان هارون روز یکشنبه ۶ آذر ماه با حضور امیر قاسمی سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران و محمدحسن رجبی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ انجام شد. بازدید از اماکن گردشگری مناطق ۲۲گانه با هدف ارتقا فضای گردشگری شهری و ایجاد و راه‌اندازی پروژه‌های جدید از سوی ستاد گردشگری انجام می‌شود و در بازدید از اماکن گردشگری منطقه ۱۵  تاریخچه و ظرفیت‌های گردشگری این منطقه مورد بررسی قرار گرفت. در پایان این بازدید رئیس ستاد گردشگری  با شرفی شهردار منطقه ۱۵  دیدار کرد. 


در این نشست شرفی (شهردار منطقه ۱۵) اعلام کرد: این منطقه با وجود لکه سبز ۳۰۰ هکتاری بوستان‌ها، تفرجگاه کوهستانی نرجس خاتون و ابنیه تاریخی و باستانی چون زندان هارون و کوشک امیر سلیمانی قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری جنوب‌شرقی تهران را دارد. 


وی در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده از سوی شهرداری تهران در حوزه گردشگری تأسیس سازمان گردشگری می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد که در ابتدا می‌تواند با تهیه نقشه GIS از لایه‌های مختلف مثل میراث فرهنگی، نقاط گردشگری، جغرافیای جذاب و حریم شهر، ظرفیت‌های تهران را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی و به مقصد گردشگری اول کشور تبدیل کند. 


شرفی در ادامه افزود: شاید شهرداری تهران متولی گردشگری نباشد ولی به عنوان یکی از ارگان‌های تصمیم گیری شناخته می‌شود و این ظرفیت را دارد که در گردشگری کشور تاثیر گذار باشد. 


سایت جدید تلفن همراه در سرقلعه زیوار شهرستان ایذه افتتاح شد
هم اکنون بخوانید

از این رو نگاه ما بر این است که منطقه ۱۵ در راستای برگزاری تورهای گردشگری و شناسایی فضاهای گردشگری با همکاری ستاد گردشگری به قطب گردشگری جنوب شرق شهر تهران تبدیل شود. 


در ادامه این نشست  امیر قاسمی (رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران) گفت: منطقه۱۵باب الرضا تهران وبا توجه به اهمیت  ورودی‌ها و خروجی‌های شهر تهران و قرار گرفتن منطقه ۱۵ در این حوزه باید برای آن‌ها برنامه ریزی بهتری برای نوروز انجام شود.


وی همچنین افزود: ستاد گردشگری در نظر دارد تا با ابلاغ شاخص‌های گردشگری  به مناطق در حوزه سرمایه‌گذاری و اتمام پروژه‌های نیمه تمام در تسریع انجام آن‌ها تاثیر مثبتی انجام دهد. 


وی همچنین در پایان با تاکید بر تحقق شعار تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام، اظهار امیدواری کرد که با حضور در نمایشگاه‌های بین المللی فضای معرفی گردشگری اسلامی به کشورهای دیگر انجام شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − ده =

دکمه بازگشت به بالا