دستور پایان کارشکنی برای بیش از ۱۰ پروژه مسکن

دستور پایان کارشکنی برای بیش از ۱۰ پروژه مسکن


به گزارش ایلنا، فرهاد بشیری با اعلام اینکه عمده اعضای اتحادیه تعاونی های مسکن امیرالمومنین کارگران و طبقات پایین دست جامعه هستند گفت: اعضای این اتحادیه تعاونی مسکن حدود ۲۰ سال است بدنبال دریافت مجوز هستند تا بتوانند با ساخت مسکن، برای خود و اعضای خانواده سرپناهی بسازند.


وی با اشاره به پیگیری هایی که تاکنون صورت گرفته گفت: دستگاه‌های متعددی در خصوص صدور مجوز ساخت این اتحادیه تعاونی های مسکن ورود کرده و تلاشهای بسیاری صورت گرفته و بررسی های گوناگونی انجام شده اما متاسقانه تاکنون مجوز لازم برای این اتحادیه تعاونی مسکن مجوز صادر نشده تا اعضا بتوانند برای خود سرپناهی بسازند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به طرح جامع و خارج شدن منطقه اتحادیه تعاونی های مسکن امیرالمومنین گفت: متاسفانه یک باره خط محیط زیست را پایین آوردند و این اقدام باعث شد تا زمین های اتحادیه در محدوده محیط زیست واقع شود.


وی از برگزاری جلسات متعدد برای رفع مشکلات اتحادیه تعاونی های مسکن امیرالمومنین خبر داد و گفت: متاسفانه این جلسات به نتیجه نرسید تا آنکه بتازگی ابراهیم رییسی رییس جمهور در سفری که به پاکدشت داشت، از نزدیک از این پروژه بازدید داشت و یک بازه زمانی یک ماهه را برای مسوولان مشخص کرد تا مجوز ساخت برای این پروژه صادر شود.


بشیری از تشکیل کارگروهی در دولت برای رفع مشکلات ساخت و ساز در کشور خبر داد و گفت: رییس جمهور به اعضای این کارگروه دستور داد که ظرف یک ماه مشکلات اتحادیه تعاونی های مسکن امیرالمونین را برطرف کند تا ساخت و  ساز در این پروژه اغاز شود.وی از اعضای کارگروه خواست با جدیت دستور رییس جمهور را پیگیری کنند و گفت: در شورای اداری شهرستان پاکدشت نیز که با مسوولیت رییس جمهور تشکیل شد، یکی از جدی ترین بحثهایی که در شورای اداری مطرح شد، تعیین تکلیف هرچه سریعتر پروژه امیرالمومنین به همراه سایر تعاونی مسکن دیگر است که بیش از ۱۰ پروژه دیگر هم به همین مشکل مبتلا هستند.

افزایش سقف بودجه در کمیسیون تلفیق+ مصوبات کمیسیون
هم اکنون بخوانید


نماینده پاکدشت درمجلس شورای اسلامی از پیگیری های گسترده ای که در این زمینه انجام داده خبر داد و گفت: بارها اعضای این پروژه ها به من مراجعه کردند و هر بار جلسات جدی با مسوولان وزارت راه وشهرسازی برگزار کردم تا مشکل برطرف شود. چندین بار نیز با سازمان محیط زیست جلسه داشتم که آخرین جلسه در این مورد بیش از ۴ ساعت طول کشید اما متاسفانه مسوولان بنایی بر همکاری با مردم برای ساخت مسکن ندارند.


وی در پاسخ به اینکه اگر دستور رییس جمهور اجرایی نشود و مجوز ساخت پروژه های مسکن پاکدشت صادرنشود، چه باید کرد گفت: رییس جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است و اگر دستوری می دهد، باید هرچه سریعتر اجرا شود. اما وقتی زیر مجموعه به دستور بالاترین مقام اجرایی کشور گوش ندهند و فرمان او را اجرا نکنند، به غیر از شخص رییس جمهور، از دست هیچ کس کاری بر نمی اید و انتظار داریم رییس جمهور با این متخلفان برخورد جدی داشته باشد.


بشیری با یادآوری اینکه رییسی در یک هوای سرد و بارانی در پروژه اتحادیه تعاونی های مسکن امیرالمومنین حاضر شد و با اعضا و مسوولان این اتحادیه مسکن صحبت کرد گفت: جای تاسف و تعجب دارد که مسوولان به سخنان رییس جمهور گوش ندهند و البته در صورت سرپیچی از دستور رییس جمهور، باید تا برکناری از مسولیت با آنان برخورد شود.


وی با اعلام اینکه محیط زیست مجوز ۹۰ هکتار را می دهد، گفت: این پروژه ۲۱۰ هکتار است و محیط زیست باید برای تمامی آنها مجوز صادر کند. البته محیط زیست در اقدامی سوال برانگیز و یک باره خط محیط زیست را پایین آورده اند و بخشی از شهرستان پاکدشت را نیز گرفته اند که پیگیر هستیم ان را برگردانیمنماینده پاکدشت درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلسه شورای عالی محیط زیست به ریاست رییس برگزار می شود گفت: از رییس جمهور به عنوان رییس این شورا انتظار داریم دستور لازم برای رفع مشکلات تعاونی مسکن امیرالمومنین را صادر کند.

دولت و مجلس دو بازوی نظام حکمرانی در کشور هستند
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا