مجوز واشنگتن برای ازسرگیری فعالیت‌های نفتی شورون در ونزوئلا

مجوز واشنگتن برای ازسرگیری فعالیت‌های نفتی شورون در ونزوئلا


به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، شرکت شورون، دومین شرکت بزرگ نفتی ایالات متحده، روز شنبه (پنجم آذرماه) اعلام کرد که از واشینگتن مجوز افزایش تولید نفت در ونزوئلا وصدور آن به آمریکا را دریافت کرده است.


این تصمیم شرایط را برای فعالیت آزادانه‌تر آخرین شرکت بزرگ نفتی ایالات متحده آمریکا در ونزوئلا که همچنان با تحریم‌های واشینگتن روبه‌روست، فراهم می‌کند.


 تحریم‌های واشینگتن علیه کاراکاس هرگونه پرداخت نقدی به ونزوئلا را محدود می‌کند و این وضع نفت موجود برای صادرات را کاهش می‌دهد.


مقام‌های آمریکایی گفتند: شرایط مجوز به گونه‌ای است که از دریافت درآمد حاصل از فروش نفت شورون توسط شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا) جلوگیری می‌کند.


 وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد که زمان این مجوز ۶ ماهه خواهد بود و پس از آن به‌طور خودکار ماهانه تمدید می‌شود.


شورون مستقر در ایالت کالیفرنیا آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوز ایالات متحده شفافیت بیشتری را به بخش نفت ونزوئلا می‌آورد و به شورون اجازه می‌دهد از فروش نفتی که اکنون با مشارکت پدوسا تولید می‌شود بهره گیرد.


پس از تحریم های نفتی ونزوئلا در سال ۲۰۱۹، شورون معافیتی برای تجارت نفت خام ونزوئلا برای بازپرداخت بدهی‌های معوق دریافت کرد، اما این امتیازها یک سال بعد به حالت تعلیق درآمد.


شورون از طریق ۴ سرمایه‌گذاری مشترک با پدوسا روزانه حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام تولید می کردند و پیش از تحریم‌ها به سراسر جهان صادر می کردند.


با مجوز صادرشده از سوی دولت آمریکا شورون نمی‌تواند به این کشور آمریکای جنوبی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در توسعه میدان‌های کمک کند، اما راهی برای جبران بخشی از بدهی‌های چند میلیارد دلاری این شرکت آمریکایی از پدوسا

شناسایی ۴۰۸ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور
هم اکنون بخوانید


از طریق فروش نفت خام فراهم می‌شود.


این مجوز همچنین به شرکت آمریکایی اجازه می‌دهد برای کمک به پالایش نفت خام این کشور به انواع (گریدهای) نفت صادراتی، مواد لازم را وارد کند.


مجوز شرکت‌های خدمات میدان نفتی بیکر هیوز، هالیبرتون، شلمبرژه و ودرفورد اینترنشنال تمدید شد اما توسعه نیافته است و این وضع هرگونه افزایش تولید نفت ونزوئلا را محدود می‌کند.


ایالات متحده که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ تحریم‌هایی را علیه پدوسا اعمال کرد، گفت: این حق را برای خود محفوظ می داند که هر زمان که بخواهد مجوز را لغو یا برقرار کند.


وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای مدعی شد که این اقدام بازتاب‌دهنده سیاست دیرینه ایالات متحده برای کاهش هدفمند تحریم‌ها بر اساس گام‌هایی مشخص است که رنج مردم ونزوئلا را کاهش می‌دهد و از احیای دموکراسی حمایت می‌کند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا