جام جهانی قطر| اسکالونی: بازی مقابل مکزیک برای ما بیشتر از یک مسابقه فوتبال بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال آرژانتین اولین پیروزی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را با تحمیل شکست ۲ بر صفر به مکزیک کسب کرد. آرژانتینی‌هایی که در اولین دور مسابقات برابر عربستان متحمل شکستی غیرمنتظره شده بودند، برای امیدوار ماندن به صعود باید بر آزتک‌ها غلبه می‌کردند و این اتفاق هم با گلزنی لیونل مسی و انزو فرناندس در نیمه دوم رخ داد. با این نتیجه آرژانتین به رده دوم جدول گروه صعود کرد و حالا با کسب یک پیروزی از بازی آخرش برابر لهستان صعودش را قطعی می‌کند و حتی یک تساوی هم می‌تواند منجر به صعود این تیم شود؛ اگر بازی دیگر گروه میان مکزیک و عربستان نیز مساوی شود. این پیروزی بیش از همه لیونل اسکالونی سرمربی تیم را به خاطر شروع دور از انتظار تیمش در جام از زیر فشار نجات داد.

او پس از بازی با تشکر از هوادارانی که مردان او را به سوی کسب پیروزی هل دادند، گفت: یک هوادار آرژانتینی اینگونه است. او تو را احساساتی و طوری تهییج می‌کند که توصیفش سخت است. همه ما واقعاً تحت فشار بودیم، همین‌طور دوستان‌‌مان و اعضای خانواده‌های‌مان. درک حس و حالی که ما داشتیم، شاید برای سایر کشورها و فرهنگ‌ها سخت باشد. این بازی برای ما فقط یک بازی فوتبال نبود. زمانی که می‌دانید پای مرگ و زندگی در میان است و یا باید ببرید یا کارتان تمام است، شرایط خیلی سخت می‌شود.

اسکالونی افزود: پیراهن آرژانتین به تن هر کسی سنگینی می‌کند. با این حال راه درست مواجه شدن با این مسئولیت سنگین این است که بدون ترس به استقبال تمام بازی‌ها بروید. در نیمه دوم یک قدم بیشتر برداشتیم. در این بین گاهی اوقات هم پیش می‌آمد که اوضاع بر وفق مراد پیش نمی‌رفت.

برزیل، خواهان میزبانی مسابقات والیبال انتخابی المپیک شد
هم اکنون بخوانید

مسی بار دیگر ناجی کشورش شد و با زدن گل اول قفل دوازه‌ها را شکست و مکزیک را مجبور کرد هجومی‌تر بازی کند. این سبب شد که دست آرژانتینی‌ها در حمله بازتر شود و به این ترتیب گل دوم آنها هم به ثمر رسید. اسکالونی در تمجید از کاپیتان تیمش گفت: او  کاری را انجام داد که بهتر از هر چیزی می‌داند چگونه باید انجامش دهد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + یازده =

دکمه بازگشت به بالا