چرا اروپایی‌ها مومیایی‌های مصری را می‌خوردند؟!

چرا اروپایی‌ها مومیایی‌های مصری را می‌خوردند؟!


به گزارش خبرنگار ایلنا، با نگاهی به عجیب‌ترین شکاف‌های تاریخ اروپا شاهد آن هستیم که در دوره‌ای اروپاییان شیفته مومیایی‌های مصری بودند. چنانکه بر این باور بودند که اجساد باندپیچی مصریان باستان که بقایای انسان‌های بانداژ شده هستند، می‌تواند هر چیزی را از طاعون گرفته تا سردرد را درمان کند. همچنین برخی از اروپاییان ایده‌هایی برای سرگرمی‌های بعد از شام خود داشتند از این رو درصدد خوردن مومیایی‌ها برمی‌آمدند. این روند از قرون وسطی تا قرن ۱۹ ادامه داشت. 


ایمان به اینکه مومیایی‌ها می‌توانند بیماری را درمان کنند، قرن‌ها مردم را به خوردن چیزی که طعم وحشتناکی داشت سوق داد. مومیا، محصول تولید شده از اجسام مومیایی شده، یک ماده دارویی بود که برای قرن‌ها توسط غنی و فقیر مصرف می‌شد و در مغازه‌های داروخانه‌ها موجود بود. این دارو از بقایای مومیایی‌هایی که از مقبره‌های مصری به اروپا آورده می‌شدند تهیه می‌شد. 


56


در قرن دوازدهم، داروسازان از مومیایی‌ها برای خواص دارویی ماورایی خود استفاده می‌کردند. مومیایی‌ها برای ۵۰۰ سال به عنوان یک داروی تجویز می‌شدند. در دنیای بدون آنتی بیوتیک، پزشکان جمجمه، استخوان و گوشت را برای درمان بیماری‌های ناشی از سردرد تجویز می‌کردند. همچنین برای کاهش تورم یا درمان طاعون مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما در این میان تقلب‌هایی نیز صورت می‌گرفت چنانکه برخی از مومیایی‌های جعلی استفاده می‌کردند. با این وجود تعداد زیادی از مومیایی‌های مصری برای تجویزهای پزشکی صرف شدند. 


96


برای اشراف سلطنتی و اجتماعی، خوردن مومیایی یک داروی سلطنتی مناسب به نظر می‌رسید. این روند سال‌ها ادامه داشت اما در قرن نوزدهم، مردم دیگر از مومیایی‌ها برای درمان بیماری استفاده نمی‌کردند، اما مهمانی‌هایی برگزار می‌شد که از اجساد مومیایی‌های مصری برای سرگرمی در آن استفاده می‌شد تا با باز کردن بانداژهای آن مهمانان سرگرم شوند. این مهمانی‌ها با شروع قرن بیستم به پایان رسید. با این وجود امروز، بازار سیاه قاچاق آثار باستانی – از جمله مومیایی – ارزشی در حدود ۳ میلیارد دلار دارد.

عقاب‌های خردادی چگونه پرواز کردند؟
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا