هر چه دشمن می‌خواهد عکس آن را باید عمل کنیم

هر چه دشمن می‌خواهد عکس آن را باید عمل کنیم


به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی پیش از ظهر پنجشنبه در چهارمین نشست مشترک شهرداران کلانشهرها و رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها، با بیان اینکه در نشست امروز انتظار می‌رود موضوعات بسیار مهمی در دستور کار قرارگیرد، اظهار داشت: بی تردید در این ایام بزرگترین جنگ و تهاجم به کشور عزیز ایران در حال ظهور و بروز است، جنگ ترکیبی و تهاجمی بزرگ که همه داشته‌های ما را هدف گذاری کرده است.


وی ادامه داد: از اسلام عزیز، ایران بزرگ و از اقوام گرامی ایران و مذاهب ایران عزیز از همه ظرفیت‌ها بهره می‌گیرند تا بتوانند ایران قوی و پیشرفته و الگو را نه تنها از مقصد خود بازدارند بلکه شرایطی را فراهم کنند که ایران کهن را از کره خاکی محو کنند.


شهردار تهران افزود: پرچم حق در دست مردم ایران است و مردم ایران هستند که از هر قوم و مذهب این پرچم را در کنار هم آفریدند و آنگونه آبروداری کردند که امام (ره) فرمودند نمونه‌ای از این ملت جز در برهه‌های در تاریخ صدر اسلام مشاهده نشد.


زاکانی با تاکید بر اینکه در جنگ بزرگ و ترکیب هستیم و در نشست امروز ما باید این مسئله مورد توجه باشد، تصریح کرد: خطراتی که امروز کشور را تهدید می‌کند قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست و هیج مقطعی این شرایط در کشور نبوده است.


وی خاطرنشان کرد: آنچه از ما طلب می‌شود هوشیاری و بیداری و حرکت در مقابل آنهاست آنهایی که می‌خواهند ما را به ناکارآمدی متهم کنند و ما باید با کوشش و تلاش امید را در جامعه زنده کنیم. آنها علاقه دارند با شکاف و ایجاد ضدیت بین مردم و اقشار شرایط کشور را به سمتی ببرند که مردم را در مقابل هم قرار دهند و انقلاب را از پشتوانه مردمی خالی کنند اما ما باید تلاش کنیم اتحاد و یکپارچگی را به نمایش بگذاریم.


محمودی شاه‌نشین: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها منع قانونی ندارد
هم اکنون بخوانید

زاکانی افزود: آنها تلاش می‌کنند سطح خدمات را با اختلالاتی که ایجاد می‌کنند، پایین بیاورند و رضایتمندی مردم را به شرایط سخت تبدیل کنند اما تلاش و کوشش ما در راستای منویات رهبر معظم انقلاب، خدمت و نوکری به مردم و فداکاری برای این ملت عزیز است و این برای ما یک ضرورت است و باید خاک پای این ملت را طوطیای چشم کنیم.


وی با بیان اینکه در برهه بسیار سختی قرار داریم، ابراز داشت: آثار شکست سنگین آنها در این هجمه و تهاجم نمایان شد اما این کافی نیست و باید تلاش کنیم؛ امروز دولت ما دولت انقلابی است و مجلس و دستگاه قضائی ما در مسیر خدمت و تلاش، حرکت می‌کند.


شهردار تهران، وجود یک دولت خادم و رئیس جمهور فعال و حضور قوای فعال و در خدمت به مردم را موهبت خواند و گفت: با توجه به شرایط کشور، باید تاکید کرد که هر چه دشمن می‌خواهد عکس آن را باید عمل کنیم، زیرا او می‌خواهد ملتی را به نام ایران به رسمیت نشناسد و علاقه دارد کاری صورت نگیرد اما ما باید مدیریت جهادی در پیش گیریم‌. او علاقه دارد اقوام را از کنار هم جدا شده ببیند و برعکس ما اقوام را گل‌های معطری از یک بوستان می‌دانیم و مذاهب را از اسلام عزیز؛ لذا وجه امروز ما، در کنار هم بودن و تاکید بر ضرورت شرایط روز و اندیشیدن برای عبور از مشکلات است.


زاکانی اضافه کرد: در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه قرار داریم و پس از آن برنامه بودجه ۱۴۰۲ را در پیش داریم که به تبع نوع نگاه و عمل ما و مسئولان کشور و شوراها به شهرها و شهرداران و وظایف آنها باید در این برنامه متجلی باشد اگر بنا بر این است که برنامه هفتم منشأ تغییر و تحول باشد باید با همه ظرفیت‌های کشور و با بهم پیوستگی همه رشته‌ها، اهداف ما را محقق کند.


هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار در شمال غرب کشور
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در موضع فرهنگ، در مواجهه با اقتصاد، اجتماع و همه موارد، شهرداری‌ها و شوراها در شهرها نقش آفرین هستند، گفت: اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی تأکیدات جدی دارد که به هر حال قانون برنامه هفتم به عنوان قانون بالادستی باید نگاه جدی به این ظرفیت‌ها داشته باشد و بتواند این ظرفیت‌ها را به کار گیرد و بتواند به بهترین نحو عمل کند تا ظرفیت‌ها و خدمات را ارتقا دهند.‌


شهردار تهران ادامه داد: با توجه به اینکه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در پیش است، ایجاد زمینه درآمدهای پایدار در شهرها و ثبات در مدیریت شهری برای عمران و آبادانی شهرها امکانی را می‌طلبد که توجه ویژه ای را در شوراها و شهرداری‌ها داشته باشیم.



انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + یک =

دکمه بازگشت به بالا