اتهام وکیل‌الدوله بودن به مجلس نمی‌خورد/ دولت افرادی را مسئول کند که بتوانند شعارها و وعده‌ها محقق کنند

اتهام وکیل‌الدوله بودن به مجلس نمی‌خورد/ دولت افرادی را مسئول کند که بتوانند شعارها و وعده‌ها محقق کنند


محمد‌حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برخی انتقادات به مجلس این‌که مطرح می‌شود پیگیر برخی از اقداماتی که دولت انجام می‌هد، نیست، گفت: مجلس از ابتدا وکیل‌الدوله نبوده است؛ اگر وکیل‌الدوله بوده است چرا این همه وزرا به مجلس آمدند؟ چرا ما این همه سوال و جواب داشتیم؟ بیش از ۱۰۰ سوال جدی نمایندگان از وزرا در نوبت کار است اصلا این‌گونه نیست.


این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مجلس در یک موضوعی همراه دولت بود، نشان از وکیل الدوله بودنش نیست، اگر جایی هم مخالف دولت بود نشان از این نیست که می‌خواهد چوب لای چرخ دولت بگذارد.


وی با بیان این‌که مجلس نماینده و صدای مردم است، عنوان کرد: نمایندگان دغدغه‌های مردم را به گوش دولتمردان می‌رسانند، البته در بعضی از حوزه‌ها مانند عزل و نصب‌ها نظراتی هم می‌دهند، اما این اختیار، اختیار دولت است که چه کسی را مسئول بگذارد قرار نیست مجلس بگوید اِلا و لابد فلان فرد را مسئول فلان جایی بگذار.


نماینده مردم اراک خاطر نشان کرد: همچنان که قرار نیست دولت، دولت فرد دیگری باشد، باید این اجازه را داشته باشد که در عزل و نصب‌ها مستقل عمل کند.


وی یادآور شد: پیشنهاد نمایندگان این است که در عزل و نصب‌ها طوری اقدام شود که افرادی روی کار بیایند که بتوانند شعارها و وعده‌‌های دولت را در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی، اقتصادی و بین.المللی عمل کند.راهکارها را پیدا، پیاده و دنبال کند.


آصفری تاکید کرد: اتهام وکیل الدوله بودن به مجلس نمی‌خورد.

ضرورت برگزاری جلسه غیرعلنی غیررسمی برای بررسی موضوع ارز با حضور مسئولان دولتی در روز پنج‌شنبه
هم اکنون بخوانید


وی درباره انتصاب رئیس مناطق آزاد و انتقاداتی که نسبت به این انتخاب وجود دارد، گفت: این اختیار دولت است. دولت تصمیم گرفته است ایشان را بگذارد ما در روند کار اگر ببنیم آقای عبدالملکی واقعا نتوانسته است پیگیری می‌کنیم.


این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید اگر من بودم جور دیگری اقدام می‌کردم و این اختیار، اختیار دولت است و حق باید به او  شود.


وی تاکید کرد: در بعد نظارتی ما این موضوع را دنبال خواهیم کرد و اگر در مسیر مشاهده کنیم آقای عبدالملکی و یا هر شخص دیگری نتواند خوب عمل نکند حتما از طریق مسئولان و وزارت‌خانه‌ها بازخواست وسوال و جواب می‌کنیم.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا