موسیقی در مازندران همچنان مورد توجه است

موسیقی در مازندران همچنان مورد توجه است


به گزارش خبرنگار ایلنا، پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از بیست و سوم آبان‌ماه در استان گلستان در حال برگزاری است. طی این رویداد افراد و گروه‌هایی از مناطق مختلف کشور در سالن فخرالدین اسعدگرگانی شهر گرگان به اجرای آثارشان می‌پردازند. برخی از استادان و پیشکسوتان نواحی مختلف کشور هم در جشنواره امسال حضور پیدا کرده‌اند.


حرمت یوسفی یکی از بانوان پیشکسوت موسیقی کتولی است که با همراهی گروه مسلم فهیمی در رویداد امسال حضور یافته است. او با همراهی هم‌دیارانش قطعاتی چون «دل قرار»، «لاره»، «نوابه»، «مازرون» را اجراکردند.


وی درباره موسیقی کتولی و تجربه حضورش در جشنواره امسال گفت: من از کودکی به موسیقی علاقه داشتم و صدایم ذاتی است. پدر و مادرم هر دو صدای خوبی داشتند و می‌خواندند و من هم این هنر را به صورت تجربی از آن‌ها یاد گرفتم.


یوسفی افزود: ترانه‌هایم را بر مبنای تجربه و علاقمندی شخصی‌ام انتخاب می‌کنم؛ اما  تخصص اصلی من اجرای ترانه‌های کتولی و اصیل مازندرانی است. ترانه‌هایی که سینه به سینه نقل شده‌اند و در نهایت به ما رسیده‌اند. 


وی درباره جایگاه موسیقی کتولی در میان مردم منطقه گفت: این موسیقی اصیل به شدت میان مردم ما رواج دارد و اصلا کمرنگ نشده است.


وی ادامه داد: برخلاف بسیاری از مناطق مردم ما چندان به سمت موسیقی پاپ نرفته و به موسیقی اصیل علاقه دارند. حتی جوان‌ترها هم همین‌طور هستند. 


یوسفی ادامه داد: بنده به شخصه بارها دیده‌ام که وقتی آواز کتولی اجرا می‌شود، هنوز هم اشک در چشم مخاطب اجرا می‌شود و با آن ارتباط حسی برقرار می‌کنند.

مهدی آذرپندار دبیر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد
هم اکنون بخوانید


این آوازخوان خطه مازندران تاکید کرد: موسیقی کتولی هنوز هم در مراسم عروسی اجرا می‌شود و مردم هم از آن لذت می‌برند. هرچه از علاقه مردم به این موسیقی بگویم، کم گفتم. 


حرمت یوسفی درباره حضور خود در پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: بنده طی سالیان جشنواره‌های موسیقی زیادی چه در ایران و چه در خارج از کشور شرکت کردم. آنچه این جشنواره را متمایز می‌کند، همنشینی اقوام ایرانی در کنار یکدیگر است که اتفاق خوب و مبارکی است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا