طرف های سوم از درگیری صحرا بین رباط و الجزایر سود می برند

طرف های سوم از درگیری صحرا بین رباط و الجزایر سود می برند


به گزارش ایلنا به نقل از وسیا الیوم، «عمر فاروق دوغان»، سفیر ترکیه در مراکش گفت: «درگیری صحرا (بین مراکش و الجزایر) کاملا ساختگی و به نفع طرف های سومی است که هدف آنها مانع تراشی در برابر توسعه در منطقه است.


وی موضع ترکیه را در قبال موضوع صحرا روشن کرد و گفت: «در وهله نخست ما کشورهای شمال آفریقا از جمله مراکش را برادران و دوستان مسلمان می دانیم. مشکل صحرا ما را ناراحت می کند زیرا در ترکیه نیز ما مشکل مشابه داریم. و فقط مردم و مقام های ترکیه هستند که می توانند واقعا احساسات مقام ها و مردم مراکش را درک کنند».


دوغان افزود: «ما از توسعه عادلانه در منطقه حمایت می کنیم و معتقدیم که این یک درگیری کاملا ساختگی است که به نفع طرف های سوم است که هدفشان جلوگیری از توسعه در منطقه از جمله مراکش است».


وی گفت: «ما می‌خواهیم دو کشور برادر بتوانند با هم بنشینند، توافق کنند و به راه حل دست یابند. به همین دلیل به سیاست دست یاری که مد نظر محمد ششم، پادشاه مراکش است، اهمیت بسیاری قائل هستم و منتظریم که کشور همسایه یعنی الجزایر نیز به درخواست های پادشاه مراکش پاسخ دهد.


این مقام ترک ادامه داد: «ما آماده کمک به روند نزدیک شدن مراکش و الجزایر هستیم. ما می دانیم که این کار آسانی نیست، اما معتقدیم که باید جسور باشیم و قدم اول را برداریم، زیرا اگر اولین گام برای گفت و گو را برنداریم  هرگز به راه حل عادلانه نخواهیم رسید. ما از راه حل حمایت می کنیم».

آغاز پروازهای تهران- مونیخ هواپیمایی هما از امروز
هم اکنون بخوانید


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا