رفع کمبود آنتی‌بیوتیک تا هفته آینده/ آنفلوآنزای زودرس، غیرقابل پیش‌بینی بود

رفع کمبود آنتی‌بیوتیک تا هفته آینده/ آنفلوآنزای زودرس، غیرقابل پیش‌بینی بود


به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای تامین دارو انجام شد و به شرکت‌های مربوطه هشدار داده و به آن‌ها گفته شد که با سه برابر سال گذشته تولید خود را آغاز کنند که اسناد آن موجود است. 


وی افزود: در کمیسیون قیمت‌گذاری هم برای سوپانسیون‌های آنتی‌بیوتیک قیمت جدید داده شد. ضمن اینکه بازخوانی برنامه‌های تولید با عنایت به موجودی انبارهای هر شرکت دارویی انجام و به امضای مدیران آن‌ها و به اطلاع نهادهای نظارتی رسیده است. 


وزیر بهداشت یادآور شد: دو شرکت‌های تولید کننده آنتی‌بیوتیک با وجود داشتن مواد اولیه تولید خود را کاهش دادند که این امر توسط مراجع نظارتی در دست بررسی است. با این حال عمده شرکت‌های تولید کننده دارویی با تلاش شبانه روزی به مسئولیت‌های اجتماعی خود در جهت تأمین نیاز بازار عمل کرده‌اند. 


وی یادآور شد: تا آخر این هفته ۶ میلیون دوز آنتی بیوتیک وارد می‌شود. تا هفته آینده به طور کامل مشکل آنتی بیوتیک و سرم حل خواهد شد. در صورتی که تولیدات داخلی، تامین کننده نیاز مردم نباشد، مجبور به واردات هستیم. 


وزیر بهداشت اظهار کرد: میزان آنتی‌بیوتیک تولید شده در این هفت ماهه به اندازه ۱۲ ماه سال گذشته بوده است. اما آنفلوآنزای زودرس که یک پدیده غیر قابل پیش بینی بود و برای کشورهای دیگر هم وجود دارد و بسیاری از کشورهای دیگر هم دچار کمبود دارو در اثر این بیماری شده‌اند.

مسئولان اعتراض به حق جوانانِ ناراضی را بشنوند/ عوامل خارج از کشور دخالت نکنند تا صدای مردم شنیده شود
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا