پیام وزیر ارشاد برای جشنواره موسیقی نواحی

پیام وزیر ارشاد برای جشنواره موسیقی نواحی


به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در آستانه برگزاری این دوره از جشنواره پیامی را خطاب به مخاطبان و هنرمندان حاضر در این رویداد منتشر کرد. 


متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است: 


«به نام خدا


هنر موسیقی جان گرفته از جلوه‌های تلاش و کوشش مردمان این دیار کهن با بن مایه‌های اعتقادی، معنوی و اخلاقی در طول قرن هاست که بیانگر بخشی از مجموعه فرهنگ و هنر والای ایران اسلامی می‌باشد. 


در این رهگذر موسیقی نواحی ایران به¬عنوان نگاهدارنده و پاسبان سنت موسیقایی این سرزمین، گوهری است زرین که با گذر از گردش ایام در طول قرن ها، راه پیدا و پنهان خود را از میان اقوام و سرزمین¬های مختلف نسل به نسل با صداقت، اصالت و هویت همچون جویباری آرام طی کرده و به امروز رسیده است. 


میراثی گرانبها، وحدت آفرین و سرشار از معرفت، حکمت و کرامت در بین اقوام کشور عزیزمان ایران که در گستره ملی، همواره در چهارچوب تعاملات فعال دیپلماسی فرهنگی به¬عنوان یکی از سفیران این مرز و بوم پرگهر با سایر ملل مورد توجه قرار گرفته است. 


اکنون و در گام پانزدهم، جشنواره موسیقی نواحی ایران در امتداد دوره‌های پیشین و این‌بار با یک ساز و کار علمی – هنری، وحدت گفتمان موسیقایی جهان اسلام را ترسیم خواهد کرد و با نگاهی به سنت‌های قومی و گفتمان‌های موسیقایی جهان اسلام، امید است که این رنگین‌کمان فرهنگی نمایانگر وحدت بزرگ اسلامی باشد. 

پخش زنده رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان
هم اکنون بخوانید


این جشنواره فرصتی برای همنشینی و هم‌افزایی میان اقوام ایران با ایجاد بستری برای قدرشناسی از این گنجینه‌های بی‌بدیل ایرانی است که سال‌ها عمر خود را وقف فرهنگ و هنر اصیل این سرزمین کرده‌اند. 


در این راستا صمیمانه زحمات همه دست¬اندرکاران پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را پاس می‌دارم و از هنرمندان و همکارانم در معاونت امور هنری، انجمن موسیقی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در برگزاری این جشنواره که در راستای راهبرد توسعه فرهنگی هنری دولت سیزدهم قرار دارد، قدردانی می‌کنم و امیدوارم تداوم این جشنواره ارزنده باعث اهتمام بیش از پیش به شناخت و حفظ موسیقی نواحی کشور و تکریم حافظان و پیشکسوتان این گونه ارزشمند موسیقایی شود و برای خادمان فرهنگ و هنر سلامتی و سرفرازی آرزو می‌کنم. 


محمدمهدی اسماعیلی


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا