دعوت از متخصصان خارجی به کشور برای درمان جانبازان/ توضیح درباره افزایش درصد جانبازی

دعوت از متخصصان خارجی به کشور برای درمان جانبازان/ توضیح درباره افزایش درصد جانبازی


عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش قیمت لوازم توانبخشی و بهداشتی چه اقدامی برای جانبازان در نظر گرفته شده است، گفت: جانبازانی که مشمول دریافت تجهیزات توانبخشی هستند تعدادشان مشخص است و یک سری تجهیزات مانند ویلچر، تشک‌های مواج که برای جلوگیری از زخم بستر است یا… که برای این افراد مورد نیاز است به صورت دوره‌ای به آن‌ها پرداخت می‌شود.


وی ادامه داد: ما در تامین اعتبار برای واردات برخی از اقلام از خارج از کشور با مشکل مواجه بودیم که ورود این اقلام به کشور کمی با تاخیر مواجه شد و سعی می‌کنیم این مشکل سریعتر مرتفع شود.


معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امورایثارگران درباره اعزام جانبازان به خارج از کشور برای درمان گفت: یکی از سیاست‌هایی که بنیاد در سال‌های اخیر دنبال می‌کند دعوت از متخصصان خارجی به کشور است و این افراد برای ارائه خدمات به جانبازان به کشور می‌آیند بنابراین با توجه به اینکه نیازهای درمانی جانبازان را توانستیم در ایران مرتفع کنیم تعداد جانبازان به خارج از کشور بسیار محدود بوده است.


عباسپور خاطرنشان کرد: خوشبختانه در داخل کشور تمام تخصص‌ها وجود دارد و در مواردی هم که نیاز است از متخصصان تراز اول دنیا دعوت می‌کنیم تا به ایران بیایند تا هم آموزشی برای پزشکان ایرانی داشته باشیم و همچنین مشکلات درمانی ایثارگران و جانبازان را رفع کنند.


وی ادامه داد: این رویه چندین سال است که در بنیاد برنامه ریزی شده است و تمام تجهیزات مورد نیاز متخصصانی که از خارج از کشور می‌آیند را تهیه و برای درمان جانبازان در اختیارشان قرار می‌دهیم و همه این تجهیزات در بیمارستان ساسان و خاتم الانبیاء وجود دارد و در دسترس متخصصان قرار دارد.

آیا ورزش غیرفعالانه هم برای سلامت انسان مفید است؟
هم اکنون بخوانید


معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: امسال در حد ۳ الی ۴ نفر صرفا اعزام به خارج از کشور داشته‌ایم و دیگر مانند گذشته نیز که مجبور باشیم تعداد زیادی از جانبازان را برای درمان به خارج از کشور اعزام کنیم.


عباسپور همچنین درباره افزایش درصد جانبازان گفت: صرفا در یک دوره با بررسی عوارض ثانویه جانبازان درصد جانبازان آن‌ها تغییر کرده و ۴ الی ۵ درصد اضافه‌تر خواهد شد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا