بازدید رییس سازمان سینمایی از سینماهای استان بوشهر

بازدید رییس سازمان سینمایی از سینماهای استان بوشهر


به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، وی در سفر یک روز به استان بوشهر ضمن حضور در آرامگاه این شهر و ادای احترام به شهیدان، از سالن‌های سینمایی ‌‌پروژه‌های ناتمام فرهنگی بازدید کرد.


بازدید از زیرساخت‌های سینمایی پروژه‌های سینمایی شهر بوشهر از جمله: سینما بهمن، سینما انقلاب، سینما آوینی، پردیس فرهنگی هنری سینمای پردیس، سینما ولایت، سینما کانون و دفتر سینمای جوان بوشهر از جمله برنامه‌های بازدید رئیس سازمان سینمایی بوده است.


وی در حاشیه این بازدیدها در گفتگویی درباره مشکلات حوزه سینما گفت: امروز سینما ملی است اما نگاه ملی به آن وجود ندارد، طوریکه همه مردم سینما را دوست دارند، مسئولان از سینما صحبت می‌کنند اما نگاه ملی برای حل مشکلات سینما، سینماگر، ورود به بازار جهانی و اقتصاد سینما وجود ندارد.


وی اضافه کرد: همه دنیا برای حوزه سینما سرمایه‌گذاری می‌کنند چون معتقدند این حوزه ابزار مهم و قدرتمندی در پهنه جامعه است و می‌شود از آن به عنوان دیپلماسی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای حل بسیاری از مشکلات و تبیین مسائل استفاده کرد.


وی با بیان اینکه امروز سینما در تمام دنیا مورد اتفاق نظر همه سیاستمداران است و برای آن وقت، انرژی و اعتبار تخصیص می‌دهند گفت: در کشورهای منطقه نیروی انسانی وجود ندارد اما سرمایه گذاری کلان وجود دارد این در حالی است که در کشور ما پول و سرمایه نیست اما نیروی انسانی وجود دارد در همین ارتباط باید ظرفیت ها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم و یکی از راهبردهای مهم آن توسعه و افزایش سالن سینماست.

از «طلا و مس» تا «سرو زیر آب»، فیلم‌های سینمایی شبکه‌های سیما در هفته جاری
هم اکنون بخوانید


گفتنی است؛ در این بازدید، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمدرضا سوقندی مدیرکل حقوقی و استان‌های سازمان سینمایی، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، امید پارسایی‌فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، معصومه عباسی سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره ارشاد اسلامی بوشهر، رییس سازمان سینمایی را همراهی کردند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا