تصرف عدوانی ۸۰ هکتار از زمین‌های جنوب تهران در خلازیر/ ۱۵۰ واحد تصرف شده تخریب شد

تصرف عدوانی ۸۰ هکتار از زمین‌های جنوب تهران در خلازیر/ ۱۵۰ واحد تصرف شده تخریب شد


به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در کشفیات اجرای طرح رعد ۶۰ گفت: ابتدا یک خبری پیرامون خلازیر به شما ارائه می‌کنم. در خلازیر با توجه به التهابات جامعه برخی سودجویان زمین‌هایی را تصرف و ساخت و ساز غیرقانونی کرده‌اند که این ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف عدوانی محسوب می‌شود، که اینها در این چند روز توسط شهرداری تخریب شد.


سردار رحیمی در مورد میزان زمین‌های تصرف شده توضیح داد: ۸۰ هکتار از زمین های جنوب تهران در خلازیر تصرف عدوانی شده بود و در آن زمین‌ها مغازه، خانه و… درست کرده‌ بودند که ۱۵۰ واحد تصرف شده تخریب شد. زمین هایی که متعلق به دولت و شهرداری و موقوفه در منطقه وجود دارد اگر تصرف عدوانی و ساخت و ساز شود جرم است و برخورد قانونی می‌شود.وی ادامه داد: افراد متخلف در این تصرفات غیرقانونی دستگیر شده اند.


سردار رحیمی در ادامه در خصوص طرح رعد ۶۰ بیان کرد: شصتمین مرحله رعد با وقفه یک و نیم ماهه از سر گرفته شد و به مرحله اجرا در آمد. از دغدغه ها و دل نگرانی های ما این بود که سارقین، جانیان و کسانی که مخل نظم و امنیت هستند فعالیت خود را بیشتر کرده بودند و از التهابات سوءاستفاده کردند.


رحیمی افزود: بنابراین در اولین فرصت طرح رعد را به اجرا گذاشتیم و با تلاش بی وقفه کلانتری ها، ۶۰۴ سارق منزل، مغازه، سارق موبایل، دوچرخه و… را دستگیر شدند. روی هم رفته در شصتمین طرح رعد ۱۴ باند سارقین را منهدم  کردیم.

جزئیات تفاهم نامه حمایتی وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری از برگزیدگان کنکور/ تضمین آینده شغلی نخبگان از سوی دولت
هم اکنون بخوانید


او ادامه داد: در این مرحله ۱۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شد که عدد قابل توجهی است و به ما هشدار جدی می دهد که باید توجه کنیم. همچنین ۲۳۸ خوردو و موتور سیکلت سرقت شده کشف شد و در مجموع به ۹۰۷ پرونده رسیدگی شده است و ۲۰۹۰ اموال سرقتی مردم کشف شده است که ارزش این اموال ۲۹ میلیارد تومان بود.


سردار در ادامه بیان کرد: ۷۷ سلاح سرد در این مرحله کشف شد و ۳۳ پاتوق سارقین، ۱۳ پاتوق مال خرها، ۳ محل تجمع ارازل و اوباش، ۵۴ محل و پاتوق فروشندگان مواد مخدر کشف و منهدم شد.


سردار رحیمی در خصوص طیف سارقین دستگیر شده اظهار کرد: در این طرح رعد، ۲۶ درصد سارق قطعات و لوازم، تجهیزات وسایل تقلیه، ۲۰ درصد سارق اماکن خصوصی و شرکت ها و  ۱۹ درصد سارق معابر بودند که غالبا در حین سرقت دستگیر شدند و ۷ درصد قاپ زن، ۴ درصد سارق ویلا و آپارتمان و ۲۴ درصد جیب بر و سارق وسائل نقلیه و… بودند.


او ادامه داد: در یک مورد دیگر یازده هزار قرص اعتیادآور متادون کشف و متهمان دستگیر شدند.


وی درمورد سوابق دستگیرشدگان بیان کرد: سابقه دارها ۴۵ درصد بودند و ۵۵ درصد دستگیر شده ها هم برای اولین بار سرقت کرده‌ اند.


سردار رحیمی در ادامه اظهار کرد: برخورد با اخلالگران بازار ارز نیز با توجه به فعالیت ویژه سوداگران بازار ارز دنبال می شود و سه مرحله طرح در بیش از یک هفته اجرا شد و ۱۷ نفر سوداگر بازار ارز معاملات فردایی و سایر اخلالگران دستگیر شدند. ۵۴۴ هزار و ۵۷۶ واحد ارز را از آنها کشف کردیم که ارزش آن ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

تسلیت قالیباف در پی درگذشت سردار گودرزی
هم اکنون بخوانید


او خاطرنشان کرد: معاملات فردایی براساس‌ قانون ممنوع است و به جد توسط پلیس دنبال می‌شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا