دانش‌آموزان و دانشجویان امکان بروز و ظهور افکار خود را ندارند

دانش‌آموزان و دانشجویان امکان بروز و ظهور افکار خود را ندارند


به گزارش ایلنا، یوسف نوری  در دیدار با دانش آموزان کاشمری که عصر امروز در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، بابیان اینکه نگاه ما به دانش آموزان نباید به‌صورت ابژه‌ای به معنای این‌که دانش‌آموز مانند خمیری است که هر طور بخواهیم می‌توانیم آن‌ها را شکل دهیم، اظهار کرد: این انگاره، تصور اشتباهی است، حتی در دانشگاه هم این انگاره وجود دارد و معلمان و اساتید در کلاس‌های درس متکلم وحده هستند و دانش آموزان و دانشجویان ما امکان بروز و ظهور افکار و استعدادهای خود را ندارند و این موضوع در خانواده‌ها باعث سرکوب استعدادهای دانش آموزان می‌شود.


عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی اظهار کرد: حلقه واسط آموزش‌وپرورش با دانش آموزان، تشکل‌های دانش‌آموزی هستند، لذا از تشکل‌ها باید برای انتقال نظر دانش آموزان به آموزش‌وپرورش استفاده نماییم.


نوری تصریح کرد: مهارت محوری به معنای آموزش مهارت‌های پایه است، اما در این حوزه نتوانسته‌ایم، موفق باشیم و این موضوع باعث آسیب‌های زیادی به کلاس‌های درس، مدارس شده است، لذا باید در تمامی رشته‌ها این مهارت‌ها را به دانش آموزان آموزش دهیم تا در دوره‌های بعدی ازجمله دانشگاه و محیط‌های کار با تقویت و استمرار این مهارت‌ها به افراد توانمندی در جامعه تبدیل شوند.


وی گفت: باید به دانش آموزان مسئولیت اجتماعی داد و این موضوع از کلاس‌های درس باید شروع شود، حتی می‌توان آموزش در کلاس درس را با هدایت معلم بر عهده دانش آموزان گذاشت و در همین راستا مدارسی داشتیم که یک روز به‌طور کامل و بدون حضور اولیای مدرسه و معلمان به‌خوبی اداره شده است و در این مدرسه همه ارکان مدرسه مانند مدیر، معاون و … از میان دانش آموزان انتخاب شدند، لذا به این نسل می‌توان مسئولیت سپرد.

تایید انتخاب رؤسای ۷ دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی
هم اکنون بخوانید


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، عضو کابینه دولت مردمی بابیان اینکه علم نافع و حذف علوم نافع در کتب درسی و با مدیریت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری در حال انجام است، اظهار کرد: بر این اساس مرکز رصدی تشکیل ‌شده است تا نظرات دانش آموزان را کسب نماییم.


شایان‌ذکر است، در ابتدای این دیدار دانش آموزان به طرح پرسش‌هایی از وزیر آموزش‌وپرورش پرداختند، که به شرح زیر است: برنامه‌های آموزش‌وپرورش برای اجرای عدالت آموزشی در مناطق حاشیه شهری و روستاها چیست؟ برای تفکیک علم نافع و غیر نافع در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری چه برنامه‌هایی دارید؟ آموزش‌های ارائه‌شده به دانش آموزان برای مهارت‌های موردنیاز حال و آینده جامعه مناسب نیست. تنوع مدارس به عدالت آموزشی آسیب می‌زند. توجه بیشتری به مجلس دانش‌آموزی شود. در درس‌های مرتبط با علوم انسانی از کادر اداری مدرسه استفاده نشود و مانند درس‌های تخصصی مانند ریاضی و زیست و .. از معلمان متخصص و باتجربه استفاده شود. فاصله طبقاتی علمی بین دانش آموزان مدارس سمپاد، نمونه دولتی، شاهد و عادی خیلی زیاد است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا