تقویت مدارس شبانه‌روزی، راهکار افزایش پوشش تحصیلی در مناطق کمتر توسعه یافته

تقویت مدارس شبانه‌روزی، راهکار افزایش پوشش تحصیلی در مناطق کمتر توسعه یافته


به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمد مهدی کاظمی با گرامیداشت روز دانش آموز و روز ملی مبارز با استکبار جهانی با بیان اینکه این روز یک نماد است و در عقبه خود معانی فراوانی دارد و باید به عنوان یک درس آن‎‎ها را به یاد داشته باشیم، در خصوص برنامه‎ریزی به منظور تبیین مسائل مرتبط با انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، برای نسل نوجوان و جوان تاکید کرد. 


معاون آموزش متوسطه، یکی از مسائل اساسی آموزش دوره اول متوسطه را هدایت تحصیلی عنوان کرده و بر طراحی فرایندی برای استفاده از ظرفیت دبیران در کنار مشاوران به منظور شناسایی استعدادها و علایق دانش آموزان و هدایت آن‎ها برای انتخاب مناسب تاکید کرد. 


کاظمی در راستای عدالت آموزشی، خواستار برنامه ریزی و اقدام جدی مدیران و کارشناسان دفتر و مسئولین استانی، به منظور جلوگیری از افزایش دانش آموزان بازمانده از تحصیل شد. 


وی در ادامه بر توجه ویژه‌‎تر به مدارس شبانه روزی به عنوان یکی از راهکارهای افزایش پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل تاکید کرد و گفت: حمایت از این مدارس و بهره‎گیری از ظرفیت خیرین و اولیاء، به منظور غنی‌سازی در فرایند آموزشی و پرورشی می‎تواند به عنوان یکی از راهکارهای تقویت این مدارس باشد. 


معاون وزیر آموزش و پرورش، با در نظر گرفتن نقش اساسی گروه‌های آموزشی به عنوان مرجع علمی و دیده‎بان آموزش، اظهار کرد: با کاهش تعدد فعالیت‎ها و افزایش نظارت‎های هدفمند و راهبردی برای ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود فرایندهای یاددهی-یادگیری گام برداریم.

۸۳۶ میلیون دلار صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در ۳ماه نخست امسال
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا