تربیت قرآنی دانش‌آموزان بالاترین خدمت است

تربیت قرآنی دانش‌آموزان بالاترین خدمت است


به گزارش ایلنا، «اصغر باقرزاده» در جریان برگزاری ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن‌الکریم سراسر کشور گفت: این جمع بسیار با عظمت و با معرفت به بهانه خدمت به قرآن گرد هم آمده‌‎اند که بانی آن اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است. 


وی مدیران دارالقرآن‎‌ها را «خادم معارف نورانی قرآن کریم» دانست و تاکید کرد: بالاترین خدمت تعلیم و تربیت است. چه محتوایی بالاتر از محتوای قرآن کریم وجود دارد؟! شما این راه را برای خدمت به نسل جدید انتخاب کردید و این بالاترین حد رحمت خداوند در حق شماست. 


باقرزاده تصریح کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‎فرماید که هرکس همنشین قرآن باشد ولی فکر کند چیزی بالاتر از او دارد، گوهر بزرگی را کوچک شمرده است. 


وی خاطرنشان کرد: مخاطب امروز ما دور از ماست و باید شیوه را متفاوت کنیم چراکه ارتباط‌مان قطع است و باید این ارتباط را وصل کرده و قوت ببخشیم و راه‌‎های ارتباطی با نوجوانان و جوانان را بشناسیم. 


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مسائل پرورشی و تربیتی بسیار مهم است و باید برای کار تربیتی تحقیق کنیم، مخاطب‌مان را بشناسیم و به آن‎‌ها توجه کنیم و صحبت‌های نوجوانان و جوانان را بشنویم. 


باقرزاده توجه به ارتقای توانمندی نیروی انسانی و تربیت مربی متخصص را از مهم‎ترین اولویت‎‌های معاونت پرورشی در دوره خود عنوان کرد و اظهار داشت: مجموعاً ۱۰۸ هزار مربی پرورشی موردنیاز آموزش و پرورش است که در حال حاضر ۴۸ هزار مربی پرورشی مشغول کار هستند و ۶۰ هزار مربی پرورشی کمبود داریم، این در حالی است که ۲۵ هزار مربی پرورشی معادل نزدیک به ۵۰ درصد بالای ۲۰ سال سابقه کار دارند و ۷ هزار نفر از آن‎‌ها امسال بازنشسته می‌شوند. 

میزان بستری بیماران کرونایی به یک چهارم ماه گذشته رسیده است
هم اکنون بخوانید


وی با بیان اینکه ۴۸ هزار نیروی فعلی پرورشی سنجش اثربخشی نشده‌اند، اضافه کرد: مشکل این است که قبلی‌ها نیروی انسانی نکاشتند و ما امروز با مشکل در برداشت آن روبه‌رو هستیم. امسال تنها ۵۰۰ نیروی پرورشی اضافه شد که بسیار تعداد کمی محسوب می‌شود. 


معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به فعالیت یک تا سه ساعت در هفته روحانیان در کمک به معاونان پرورشی گفت: این مقدار بیشتر به برگزاری نمازهای جماعت اختصاص می‌یابد و تأثیر چندانی روی روند ما ندارد و کمبودهای فعلی را پوشش نمی‌دهد. 


باقرزاده ادامه داد: اگر قرار است سر سفره قرآن بنشینیم و باید برای این کار نوجوان و مخاطب را آماده کنیم از تبلیغ فرد به فرد غافل نشویم. 


وی با بیان اینکه مشکلات بیان شده توسط مدیران مراکز دارالقرآن و دیگر مربیان تربیتی و پرورشی پیگیری می‌شود، از همه فعالان در حوزه پرورشی خواست تا نسبت به طهارت ظاهری و باطنی برای آموزش قرآن کریم و تربیت نوجوانان توجه ویژه داشته باشند. 


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: شعار ما در تعالیم قرآنی فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ است یعنی باید جلسات مستمر قرآن راه بیندازیم و ولو چند آیه کوتاه با دانش‌آموزان بخوانیم. 


باقرزاده این را هم از مدیران مراکز دارالقرآن الکریم خواست که بهره‎‌برداری حداکثری از فضا و ظرفیت‌‎های مراکز دارالقرآن الکریم داشته باشند و برای اولیا هم برنامه‎‌ریزی کنند. 


لازم به ذکر است در پایان مراسم از سامانه جامع فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با عنوان «نورینو» رونمایی شد.

حمایت ستاد امر به معروف از حقوقدانان برای رفع خلاهای قانونی حجاب
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا