انتقادات ما به عملکرد وزیر صمت به قوت خود باقی است/ بهتر است تغییر برخی مدیران ناکارآمد در این برهه از زمان در دستور کار دولت قرار گیرد

انتقادات ما به عملکرد وزیر صمت به قوت خود باقی است/ بهتر است تغییر برخی مدیران ناکارآمد در این برهه از زمان در دستور کار دولت قرار گیرد


سیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص استیضاح وزیر صمت در هفته جاری، گفت: ما از چند ماه قبل پیگیر بحث استیضاح وزیر صمت بودیم که تقریبا سه ماه قبل استضاح به صحن علنی آمد و باید اعلام وصول می‌شد اما در اینجا دولت یک مهلت زمانی خواست تا نسبت به تفکیک این وزارتخانه اقدام کند. 


وی ادامه داد: متاسفانه این مهلت دو ماهه به پایان رسید و در عمل اقدام خاصی از سوی دولت در این زمینه مشاهده نشد و بر همین اساس تقاضاکنندگان استیضاح بار دیگر درخواست خود را مبنی بر طرح استیضاح وزیر صمت به جریان انداختند.


محمودی درخصوص علت اصرار بعد از گذشت سه ماه نیز ابراز داشت: علت پیگیری استیضاح عدم تحقق برنامه‌ها است، وزرا برنامه‌هایی را به مجلس ارائه کردند و برای اجرای آن به نمایندگان و مردم متعهد شدند و اینکه نمایندگان اکنون پیگیر اجرای آن برنامه‌ها باشند، طبیعی است. یکی از دلایل مهم اجرایی نشدن برنامه‌ها این است که بر اساس واقعیت‌های موجود نوشته و تنظیم نشده‌اند.


وی افزود: در همان زمان که وزرا برای رأی اعتماد به مجلس آمده بودند، مشخص بود که این برنامه‌ها در قالب فضای موجود نیست و موارد جالب توجهی را در برنامه‌ها و شعارهای خود آورده بودند، برای مثال وزیر صمت در حوزه خودرو وعده‌هایی داد که در اجرا و تحقق آن‌ها چندان موفق عمل نکرد.


نماینده مردم شهرضا ادامه داد: معتقدم که انتقادات و ایراداتی که ما نسبت به عملکرد وزیر صمت داریم هنوز به قوت خود باقی است و به همین خاطر مجددا نسبت به پیگیری و به جریان افتادن استیضاح اقدام کردیم.

برگزاری نشست سران قوا به میزبانی رئیس قوه قضائیه
هم اکنون بخوانید


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اهتمام دولت به ترمیم کابینه، خاطرنشان کرد: من پیش از این در مصاحبه‌های مختلف خواستار همین مساله اصلاح کابینه از سوی دولت شدم با این استدلال که دولت در پایان سال اول فعالیت خود یک ارزیابی داشته باشد و برخی از مدیران چه وزرا و چه سطوح دیگر را تغییر دهد تا بتواند سال دوم فعالیت خود را بهتر شروع کرده و ادامه دهد، اما با توجه به ضعف برخی مسئولان اجرایی اگر دولت نسبت به تغییرات اقدام نکند، مجلس باید دست به کار شود و از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند.


محمودی در ادامه به مشکلات دیگر موجود در سایر حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: در بحث اجرای قانون جهش تولید مسکن که وعده انتخاباتی صریح آقای رئیس‌جمهور است، در حالی که یکسال از آغاز به کار دولت سپری شده اما پیشرفت متناسبی با وعده‌ ساخت یک میلیون مسکن در سال مشاهده نمی‌شود یا در حوزه دارو چند ماه است که شاهد گرانی و اخیرا کمیاب شدن برخی اقلام و داروها هستیم که نیازمند تدبیر و چاره‌اندیشی از سوی مسئولان است.


وی تصریح کرد: بیش از یک ماه از آغاز دومین سال فعالیت دولت آقای رئیسی سپری شده و به‌نظر می‌رسد دولت تلاش کرده با سفرهای استانی به سراسر کشور از نزدیک در جریان روند کارها قرار گرفته و چاره‌اندیشی بهتری داشته باشد، شاید بهتر باشد که تغییر برخی مدیران ناکارآمد هم در این برهه از زمان در دستور کار دولت قرار گیرد تا در ادامه مسیر، روند فعالیت و کار دولت سرعت و رونق بیشتری داشته باشد.

فولاد سنگان سنگ‌ بنای مدیریت استعدادها را در باشگاه مدرسان داخلی بنا کرد
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا