رسالت اصلی هنرمند بیان واقعیت‌های جامعه با زبان هنر است

رسالت اصلی هنرمند بیان واقعیت‌های جامعه با زبان هنر است


به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در دیدار با مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور و هیئت همراه که صبح امروز انجام شد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور آنها در استان گفت: امیدواریم شاهد خبرهای خوب و مساعدت‌های لازم در حوزه سینما در استان باشیم.


وی با اشاره به اینکه امروز جوانان به مطالعه کمتر رغبت نشان می دهند و سعی می‌کنند از فیلم‌های کوتاه و فضای مجازی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایند، راه اندازی اینترنت ملی، فعالیت‌های هنری همچون تولید فیلم، تئاتر و… را برای رغبت بیشتر جوانان، مهم و اثر گذار دانست.


امام جمعه بجنورد، تاکید کرد: می‌بایست متولیان در این حوزه برنامه ریزی دقیق داشته باشند تا شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.


جریان ساخت سینما را در استان خراسان شمالی احیاء کنیم


مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان ها و مجلس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور در این دیدار با اشاره به نبود سینمای مستقل در خراسان شمالی و با تاکید بر اینکه می‌بایست جریان ساخت سینما را در این استان احیاء کنیم گفت: در افق ۱۴۰۴ در تمامی شهرهای کشور سالن‌های سینما دایر خواهد شد.


محمدرضا سوقندی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با بیان اینکه به استان‌ها نگاه پروژه‌ای نداشته باشیم، چرا که از این طریق جریان فرهنگی و هنری شکل نمی‌گیرد، افزود: حمایت و تلاش برای تقویت حوزه سینما یکی از رویکردهای اصلی سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور است.


وی تاکید کرد: اگر سینمای محلی شکل بگیرد شاهد سینمای ملی خواهیم بود که در سینمای بین‌الملل هم تاثیرگذار خواهد بود.


سوقندی با اشاره به حمایت‌های سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور، از تولیدات سینمایی همچون فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن و بحث‌های آموزشی اظهار داشت: در این حوزه تمهیداتی اندیشیده و اعتباراتی در نظر گرفته شده است تا حمایت‌های لازم انجام و شاهد پویایی و تقویت هر چه بیشتر حوزه سینما باشیم.

قصه گویی و آوازخوانی علی نصیریان برای «کتاب باز»ها
هم اکنون بخوانید


مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور از سینما به عنوان صنعت، هنر و رسانه یاد کرد و افزود: سینما صرفا یک سالن تاریک با یک پرده روشن نیست بلکه کارکردهای تفریحی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی و چندگانه دارد.


سوقندی خاطرنشان کرد: سینما به عنوان یک واقعیت نقش خود را ایفا می‌کند و در اذهان و اندیشه‌ها واقعیت‌ها را روایت می کند.


وی با بیان اینکه حوزه علم، دین، دانش، تفکر و اندیشه در ایران در حوزه گفتمان سازی کمترین نقش را داشته است، گفت: هنرمندان نقش اساسی را در حوزه فعالیت خود در حد توان ایفاد کرده‌اند و خلاء در حوزه هنر نیست بلکه در جریان‌ها و پشتوانه‌های فکری است که بایستی برای تقویت این حوزه دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، رسانه، سرمایه گذاری و اقتصاد پیشگام باشند.


معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور هم در ادامه این دیدار با بیان اینکه به برکت انقلاب در همه کشور شاهد وجود سینما و در این حوزه نامدار هستیم، گفت: درحالی که هنوز به اهداف عالی در این حوزه دسترسی پیدا نکرده‌ایم ولی شاهد رشد سالن‌های سینما هستیم.


حبیب ایل بیگی گفت: سینمای ما باعث عصبانی شدن دشمنان شده است، که افتخارات حوزه سینمایی توسط هنرمندان در دنیا گویای این مدعاست و این در حالی است که هر ساله شاهد حضور چندین فیلم ساز مطرح که مراحل اولیه را طی کرده‌اند و می‌توانند وارد این حوزه بشوند، هستیم.


وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۵۰۰ کارگردان سینما داریم که بخش قابل توجهی از آنها بانوان هستند برخلاف آنچه که حقوق بشری‌ها در خصوص ایران در رابطه با زن بیان می‌کنند که حتی در این خصوص از خیلی از کشورهای صاحب سینما، وضعیت مطلوب‌تری داریم.

لغو ویزای عراق در ایام اربعین برای افغانی‌های مقیم ایران
هم اکنون بخوانید


ایل بیگی، حضور دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه، اندیشمندان و تئوری سازان را در تقویت هر چه بهتر حوزه سینما موثر و با اهمیت برشمرد.


وی تقویت حوزه سینما و فیلم سازان را در تاثیرگذاری و رسیدن به اهداف موثر دانست و افزود: از سینمای ایران در همه جای دنیا به نیکی یاد می‌کنند.


ایل بیگی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: با نگاه مثبت دولت سیزدهم به حوزه سینما و با ریل گذاری‌های جدید و سمت و سو دادن درست محتوای آثار سینمایی در ماه‌های آینده شاهد آثار امید آفرین و غرور انگیز باشیم تا به توسعه کشور کمک کند.


تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل دفتر حقوقی سازمان سینمایی کشور و هیئت همراه در استان بر تلاش برای رفع عقب ماندگی‌ها در حوزه زیرساخت های فرهنگی همچون تولید، آموزش، تجهیز و رویدادهای فرهنگی تاکید کرد و افزود: امیدواریم شاهد تحول جدی، محتوایی و دستاوردهای خوب در حوزه سینما در استان باشیم.


یادآوری می‌نماید؛ دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد، حضور بر سرمزار شهید هنرمند شاخص مصطفی کریمی و آیت الله مهمان نواز، بازدید از موسسات سینمایی، دیدار با فعالان سینمایی، مدیران آموزشگاه‌ها و موسسات سینمایی، حضور در آیین مهر سینمای ایران و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان حوزه سینمایی و دیدار با استاندار خراسان شمالی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد امور استان ها و مجلس، معاون نظارت و ارزشیابی به این استان است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا