«اوآنا» گام بلندی در شکستن انحصار رسانه‌ای است

«اوآنا» گام بلندی در شکستن انحصار رسانه‌ای است


به گزارش ایلنا، محمد مهدی اسماعیلی (وزیر ارشاد) در نشست شرکت‌کنندگان هجدهمین مجمع عمومی اوآنا با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در طول ۴ دهه اخیر جمهوری اسلامی تجربه نوینی را در عرصه رسانه به‌دست آورده‌ایم. 


وی افزود: جمهوری اسلامی نظام سیاسی شکل گرفته بر پایه انقلابی فرهنگی و با رهبرانی آزاداندیش و معتقد به آزادی بیان و تضارب آرا است که براساس احترام به افکار عمومی و رسانه‌ها کارش را آغاز کرده است. 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: کارنامه جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر نشان داده که حتی در مقطع بحران‌هایی نظیر جنگ تحمیلی فضای رسانه‌ای در اختیار همه گروه‌ها و طیف‌های سیاسی با آرای مختلف بوده است. 


اسماعیلی افزود: از افتخارات جمهوری اسلامی این است که به رغم فضای مسموم رسانه‌ای که قدرت‌های جهانی از جمله امپریالیسم آمریکا تحمیل کرده‌اند در داخل و خارج کشور پرچمدار عدالت و آزادی رسانه‌ای بوده است. 


وی ادامه داد: ما معتقدیم ساخت کشور قوی و ایران قدرتمند بدون حضور رسانه‌های آزاد امکانپذیر نیست و با همین راهبرد فضای رسانه‌ای را در اختیار افکار عمومی قرار دادیم و همواره حامی آزادی رسانه بوده‌ایم. 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴ هزار رسانه در کشور اظهار کرد: فضای رسانه‌ای ایران اسلامی متنوع و متکثر است و همه صاحبان سلایق در چارچوب قانون از تریبون رسانه‌ای برخوردارند. 


اسماعیلی توجه به فرهنگ و رسانه را از اصول اساسی و راهبرد دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: وزارت ارشاد در عین حال که متکفل حوزه رسمی خبرگزاری و ارگان مطبوعاتی دولت است خود را متعهد می‌داند که از همه رسانه‌ها به طور کاملا عادلانه و متناسب با استعداد رسانه‌ای که از نظر شمارگان و مخاطب دارند، حمایت کند و در این زمینه تفاوتی بین گروه‌ها و طیف‌های سیاسی و اقتصادی و آموزشی نیست. 

آلبوم «همیشه غروب» منتشر می‌شود/ اثری در ژانر «راک»
هم اکنون بخوانید


وی با بیان اینکه امروز با تروریسم رسانه‌ای دردنیا مواجهیم که تلاش می‌کند واقعیت را تحریف و افکار عمومی را منحرف کند افزود: از طریق رسانه و سرویس‌های جاسوسی فضای کشورهای مستقل را بحرانی نشان می‌دهند که همگرایی رسانه‌های مستقل در برابر این حرکت را ضروری می‌دانیم. 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم در دوره‌ای که مسئولیت مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه بر عهده جمهوری اسلامی است در عرصه رسانه‌ای بین‌المللی و اتحادیه‌ها حضور قوی و موثر داشته باشیم. 


اسماعیلی افزود: در دوره جدید فعالیت اوآنا تلاش می‌کنیم به طور فعال در جهت ارتقای هویت جمعی این اتحادیه حرکت کرده و از این فرصت برای رساندن صدای مردم و مظلومان به جهان استفاده کنیم. 


وی ابراز امیدواری کرد که با حضور فعال خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مستقل گام بلندی در جهت شکستن انحصار رسانه‌ای که می‌کوشد حاکم بر دنیا شود برداشته شود و نقش اوآنا را در این حرکت بسیار مهم دانست.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =

دکمه بازگشت به بالا